همکاری اتریش با ایران برای ساخت مرکز انرژی‌های سبز اکولوژیک

    کد خبر :493633
همکاری اتریش با ایران

سفیر اتریش با تاکید بر اینکه ایران نیروی محرک در خاورمیانه شناخته می‌شود، گفت: تمایل کشور ایران برای حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر باعث شده تا این کشور به عنوان قطب منطقه‌ای شناخته می‌شود.

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت نیرو، اشتفان شولتز در نشست همکاری ایران و اتریش در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر با تاکید بر اینکه کشور ایران به عنوان یک نیروی محرک در خاورمیانه شناخته می‌شود، گفت: این کشور به سوی تحول در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، بهره‌وری انرژی و توسعه تکنولوژی‌های زیست محیطی گام برداشته است.

وی با اشاره به سیاست کشور ایران برای تنوع بخشی به سند انرژی خود، ادامه داد: ایران از پتانسیل‌های زیادی در زمینه هیدروکربنات و استفاده از آن‌ها برخوردار است. از این رو تمایل کشور ایران برای حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر باعث شده تا این کشور به عنوان یک قطب منطقه‌ای شناخته شود.

اشتفان شولتز تاکید کرد: ما در تلاش برای کمک به کشور شریک خود ایران هستیم تا بتواند استاندارهای فنی را به تعاملات منطقه‌ای تبدیل کند.

وی با تاکید بر اینکه انرژی‌های پاک تبدیل به یک بخش بالقوه در همکاری‌های ایران و اتریش شده است، گفت: براین اساس کشور ما درصدد ساخت مرکز انرژی‌های سبز اکولوژیک در ایران است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید