نماینده عراقی: دولت عراق برای مستثنی شدن شرکت‌های ایرانی از تحریم آمریکا تلاش کند

    کد خبر :493613
نماینده عراقی

یک نماینده پارلمان عراق از استان ذیقار از دولت این کشور خواست برای مستثنا شدن شرکت‌های ایرانی از تحریم‌های آمریکا تلاش کند.

در ادامه مخالفت‌های دولتی و مردمی گسترده در عراق با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه مردم ایران، ‘عبدالهادی موحان السعداوی’ نماینده استان ذیقار (جنوب شرق) نیز از وزارتخانه‌های شهرداری و خارجه خواست از طریق مکاتب با همتایان آمریکایی خود، خواستار مستثنا شدن شرکت‌های ایرانی فعال در این استان شوند.
وی در گفتگو با خبرگزاری ‘سومریه نیوز’ افزود: چند شرکت ایرانی در حال حاضر در برخی حوزه‌های خدماتی و عمرانی در استان ذیقار فعال هستند که محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های آمریکا ادامه کار آن‌ها را با مشکل مواجه می‌کند و به زندگی بیش از ۶۰۰ هزار نفر از ساکنان در شهر الشطرة این استان آسیب خواهد زد.
السعداوی گفت: طرح نخست مربوط به احداث شبکه فاضلاب در الشطره است و طرح دیگر در زمینه آب است که برای شهر ناصریه (مرکز استان ذیقار) از سوی ایرانی‌ها در حال اجراست و هر دو برای مردم استان بسیار حیاتی است.
به گزارش ایرنا،وی از وزارتخانه‌های ذیربط خواست همه تلاش خود را برای جلوگیری از اخلال در کار این شرکت‌ها بکار بگیرند.
جمهوری اسلامی ایران در طول ۱۵ سال گذشته با همه دولت‌های موقت، گذار و انتخابی عراق همکاری‌های خوبی داشته و حاصل این روابط امروز در سطح تبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی و گردشگری دینی و سیاحتی و درمانی بین دو کشور به شکل مثبتی منعکس شده است.
سطح روابط تجاری غیر نفتی به طور میانگین شش میلیارد دلار و حجم همکاری‌های اقتصادی بالغ بر ۱۲ میلیارد دلار و علاوه بر همه این‌ها سالانه هفت میلیون نفر از دو کشور برای گردشگری دینی یا سیاحتی و یا درمان در حال رفت و آمد بین دو کشور هستند.
ایران در حال حاضر تنها کشور تامین کننده انرژی برق به میزان یک هزار و ۳۵۰ مگاوات در ساعت برای عراق است و حجم صادرات گاز برای تامین سه نیروگاه گازی تامین برق در عراق نیز بالغ بر ۱۸ میلیون مترمکعب در روز است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید