مینی از مدل کلاسیک و خاطره انگیز خو با موتور الکتریکی رونمایی کرد

  • خودرو
  • جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ ۱۲:۲۲
    کد خبر :493560

گرچه مینی در حال حاضر روی نسخه‌ی الکتریکی از هاچبک مدرن خود کار می‌کند اما این خودروساز بریتانیایی مدلی کلاسیک که دارای قوای محرکه الکتریکی است را رونمایی کرده است.

ما درباره‌ی پروژه‌ای یک دستگاهی یا پروتوتایپی نمایشی صحبت نمی‌کنیم بلکه این خودرو واقعاً تولید شده است. خودروی مورد بحث Swind E کلاسیک مینی نام داشته و در نمایشگاه خودروی کلاسیک لندن پرده‌برداری شده است.
این هاچبک الکتریکی به تعداد 100 دستگاه تولید خواهد شد و قیمت هرکدام از 79 هزار پوند (101788 دلار) آغاز خواهد شد. این خودرو بر پایه‌ی بدنه‌ی بازسازی شده‌ی مینی اولیه ساخته شده و دارای پیشرانه‌ی الکتریکی 110 اسب بخاری و باتری 24 کیلووات ساعتی می‌باشد.

شرکت Swind ادعا می‌کند این خودرو با شارژ کامل باتری مسافت 200 کیلومتری را طی می‌کند. شارژ باتری با استفاده از کاکنکتور تیپ 2 حدود 4 ساعت طول خواهد کشید. این مینی الکتریکی ظرف مدت 9.2 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز 130 کیلومتر در ساعت است که خیلی هم چشمگیر نیست.


خلاص شدن از شر پیشرانه‌ی درون‌سوز و استفاده از واحد الکتریکی و باتری باعث شده وزن خودرو 80 کیلوگرم بیشتر شود. توزیع وزن خودرو بهبود یافته و از 68/32 به 57/43 رسیده است. همچنین حذف باک سوخت باعث افزایش محفظه بار به 200 لیتر شده است. از دیگر تغییرات مینی کلاسیک مورد بحث می‌توان به سیستم ترمز احیا شونده و حفاظت از خوردگی پانل‌ها، ترمزها و سیستم تعلیق جدید اشاره کرد.

برای خودرویی که قیمت بیشتری در مقایسه با آئودی E-Tron دارد، مینی کلاسیک الکتریکی تجهیزات استاندارد زیادی ندارد. این خودرو از درگاه USB، گرمای کف خودرو، صندلی‌های چرمی گرم شونده و… برخوردار است. مشتریان برای استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی با ناوبری و حتی سیستم تهویه مطبوع و فرمان هیدرولیک پول بیشتری بپردازند! سقف پانورامیک، رنگ سفارشی و شارژ سریع هم از دیگر آپشن های این خودرو هستند.


تمامی 100 دستگاه تولیدی از مینی کلاسیک الکتریکی با گارانتی یک‌ساله بدون محدودیت کیلومتر عرضه می‌شود. مونتاژ این خودرو در تأسیسات ویلت شایر انجام خواهد شد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید