قصه هزار و یک شب رئال مادرید

  • ورزشی
  • جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ ۱۴:۰۵
    کد خبر :493466
قهرمان آسیا

برای در اوج ماندن، همیشه نیاز به یک شخصیت کاریزماتیک و بزرگ است. اگر در عالم سینما بخواهیم مثالی بزنیم از آل پاچینو نام می‌بریم و در زمینه فوتبالی آن، نام رئال مادرید در ذهن شکل می‌گیرد.

شب گذشته، هزارمین روز از آقایی این تیم در اروپا هم سپری شد. از اولین قهرمانی تیم از سه قهرمانی پیاپی در سال 2016 و در فینال میلان برابر اتلتیکو مادرید تا فوریه 2019 هیچ تیمی نتوانسته کهکشانی‌ها را از آقایی اروپا کنار بزند. شاید پپ گواردیولا این صحبت‌ها را قبول نداشته باشد اما خیلی از تیم‌ها در فوتبال اروپا ترجیح می‌دهند و این را ثابت کرده اند که قهرمان اروپا بودن بسیار لذت‌بخش تر از بردن لیگ‌های داخلی است.

پاداش 90 میلیون یورویی قهرمانی در اروپا می‌تواند خیلی از تیمها را وسوسه کند تا تمام تمرکزشان را برای بردن لیگ قهرمانان بگذارند. به همین دلیل هم نقل و انتقالات نجومی مانند رونالدو به یوونتوس، نیمار به پاری سن ژرمن و کوتینیو به بارسلونا را در سال‌های اخیر شاهد بودیم اما جادوی کهکشانی‌های در چند فصل گذشته باعث شده تا هیچ تیمی با وجود هزینه‌های نجومی موفق به لمس کاپ زیبای لیگ قهرمانان نشود.

این راهی است که سانتیاگو برنابئو یسته سال‌ها قبل اساس آن را در چامارتین مادرید پایه‌گذاری کرد و حالا شاهد قدرتنمایی هزار و یک شبه میراثش در اروپا است. در این سال‌ها نباید از نقش سوپراستار پرتغالی لوس بلانکوس نیز به سادگی عبور کرد. کریستیانو رونالدو با 43 گل اروپایی در سه قهرمانی اخیر نقشی انکار ناپذیر داشت اما خودش تصمیم گرفت تا مادرید را به مقصد باشگاهی ترک کند که مدیرش، پاول ندود چندروز قبل گفته بود اگر یوونتوس قهرمان اروپا شود دیگر تا پیش از مرگم هیچ آرزویی ندارم!

رئال مادرید شاید در این فصل زره قهرمانی بر تن نداشته باشد اما خیلی زود برمی‌گردد تا بار دیگر قله اروپا را تسخیر کند هرچند در این فصل نیز شانس خوبی برای تکرار شاهکار خود دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید