موستانگ اکوبوست، با فناوری لاین لاک عرضه خواهد شد

    کد خبر :49331

فورد قصد دارد در سال ۲۰۱۸، سیستم لاین لاک (Line-Lock) را به‌صورت استاندارد برای مدل‌های اکوبوست موستانگ عرضه کند.

فورد در نسل جدید موستانگ یک آپشن بسیار جالب برای کسانی که به دود کردن لاستیک‌ها علاقه دارند تعبیه کرده است که با نام قفل الکترونیکی Line-Lock شناخته می‌شود. حال برای سال ۲۰۱۸، فورد قصد دارد این آپشن را برای مدل اکوبوست ۲.۳ لیتری عرضه کند که قبلا تنها روی مدل GT و GT350 موستانگ عرضه می‌شد.

طرز کار لاین لاک، به این صورت است که ترمز، چرخ‌های جلو را به مدت ۱۵ ثانیه نگه می‌دارد تا کار دود کردن لاستیک‌ها در حالت سکون یا اصطلاحا برن آوت را بتوان به‌راحتی انجام داد. این آپشن البته تنها برای نمایش دادن و لذت بردن نیست، بلکه کسانی که با خودروی خود به رقابت‌های درگ می‌پردازند، می‌توانند با این سیستم اقدام به گرم کردن تایرهای خود پیش از آغاز مسابقه کنند؛ هرچند بیشتر کاربران احتمالا از این سامانه برای نشان دادن اسب بخار خودرو و قدرت‌نمایی استفاده خواهند کرد.

قابلیت لاین لاک، هم در مدل‌های مجهز به جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی دستی و هم در مدل‌هایي که به جعبه‌دنده‌ی خودکار مجهز هستند، قابل سفارش است و می‌توان با استفاده از کلیدی که روی غربیلک فرمان قرار دارد، نسبت به فعال کردن این سیستم اقدام کرد. با فعال کردن این سیستم راننده می‌تواند حرکت چرخ‌های عقب خودرو و روند دود کردن آن‌ها را به همراه یک دیاگرام اطلاعاتی و به‌صورت مجازی روی صفحه نمایش ۱۲ اینچی موجود در داخل کابین تماشا کند. در این نمایش گرافیکی، حتی دود تایرها شبیه‌سازی شده است.

مدل موستانگ GT به یک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل تنفس طبیعی مجهز شده که دارای ۵ لیتر حجم است و در مدل فعلی، توانایی تولید ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتون متر گشتاور دارد. قدرت این پیشرانه در مدل ۲۰۱۸ افزایش پیدا خواهد کرد؛ چون فورد در مدل جدید از سیستم سوخت پاشی نقطه‌ای و سیستم تزریق مستقیم سوخت در کنار یکدیگر استفاده کرده است. همچنین مدل GT به سیستم سوپاپ‌های فعال و یک سیستم اگزوز منحصربه‌فرد مجهز شده است تا صدای آن، شایسته‌ی یک خودروی قدرتمند V8 باشد.

مدل اکوبوست موستانگ نیز به یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی از نوع توربو مجهز است که ۲.۳ لیتر حجم دارد و می‌تواند ۳۱۰ اسب بخار قدرت، در کنار ۴۳۳ نیوتون متر گشتاور تولید کند که چنین قدرت و گشتاوری کاملا برای دود کردن تایرها کافی است. فورد همچنین انتظار دارد با استفاده از جعبه‌دنده‌ی ۱۰ سرعته‌ی خودکار در این مدل، بتواند روند انتقال گشتاور به چرخ‌ها را بهبود ببخشد و عملکرد خودرو را بهتر کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید