افزایش ۲ برابری میزان تولید و مصرف بتن غلتکی در پروژه‌های عمرانی شهر تهران

    کد خبر :493196
تولید بتن غلتکی

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، از ۲ برابر شدن میزان تولید بتن غلتکی این سازمان طی سال ۱۳۹۷ خبر داد.

بنابر اعلام شهرنوشت، مهندس احسان نوش آبادی با بیان آنکه کارخانه شماره ۴ سازمان مهندسی و عمران شهر تهران طی ۱۱ ماه اخیر بیش از ۳۶ هزار و ۸۰۰ تن بتن غلتکی تولید کرده است، از رشد ۲ برابری تولید این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

وی با بیان آنکه افزایش قیمت قیر طی یک سال اخیر، استفاده از بتن غلتکی در پروژه های روسازی معابر را به راهکاری اقتصادی و مقرون به صرفه تبدیل کرده است، گفت: در روش روسازی با استفاده از بتن غلتکی، حجم آسفالت مصرفی به شدت کاهش می‌یابد؛ چراکه اجرای رویه بتنی، ضخامت لایه آسفالتی بیندر را حداقل به میزان ۱۰ سانتیمتر کاهش می‌دهد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، با تاکید بر اینکه رفتار نسبتا ثابت روسازی‌های بتنی در شرایط متغیر جوی و ترافیکی، این روش را به راهکاری مناسب برای روسازی و مرمت مسیرهای ویژه خطوط اتوبوس‌های تندرو تبدیل کرده است، افزود: امسال بهسازی خطوط اتوبوس‌های تندرو در بزرگراه خاوران و همچنین ایستگاه‌های محدوده منطقه ۱۱ و میدان راه آهن با استفاده از بتن غلتکی انجام شد.

به گفته نوش آبادی، پروژه‌های احداث ادامه شمالی بزرگراه شهید صیاد شیرازی، بخش‌های مختلف تقاطع بلوار ارتش با بزرگراه‌های امام علی(ع) و شهید صیاد شیرازی، تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید حکیم با بلوار المپیک و همچنین بهسازی و مرمت مسیرهای کندروی بزرگراه آزادگان، از جمله پروژه‌هایی هستند که با استفاده از روسازی بتنی، احداث یا مرمت شده‌اند.

به گزارش ایسنا، گفتنی است کارخانه شماره ۴ تولید بتن غلتکی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، قادر است در هر ساعت ۳۰۰ تن بتن غلتکی تولید کند. تولیدات این کارخانه می‌تواند علاوه بر برطرف ساختن نیاز پروژه‌های فرامنطقه‌ای شهرتهران، نیاز مناطق ۲۲گانه به این نوع بتن را نیز برطرف کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید