حجت الاسلام رئیسی:

روحانیون آتش به اختیار باشند

    کد خبر :49316

دادستان ویژه روحانیت کل کشور و تولیت آستان قدس رضوی گفت: علمای دینی و روحانیون امروز باید نیاز جامعه را بشناسند و بر آن اساس فعالیت کنند.

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی ظهر چهارشنبه در همایش روحانیت، صیانت و پیشگیری در ارومیه با بیان اینکه روحانیت اثرگذارترین جریان معاصر به شمار می رود اظهارداشت: علما و روحانیون مرزبانان فرهنگی، فکری، اخلاقی و اندیشه ای جامعه هستند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن از هیچ خباثت، توطئه و دسیسه‌ای برای کاهش جایگاه اثرگذاری روحانیت در جامعه فروگذار نیست افزود:همین مسئله موجب حساسیت و توجه دشمنان به قشر روحانیت در جهت کاستن از اثرگذاری آن می شود.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: سیاسی بودن روحانیت به معنای حضور در یک حزب و دسته سیاسی نیست، به معنای آن است که طلبه نیاز اقتضائات زمان را بشناسد و متناسب با آن شرایط نقش و وظیفه خود را ایفا کند.

دادستان ویژه روحانیت کل کشور و تولیت آستان قدس رضوی با اعلام اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنان خود در خصوص نفوذ هشدار داده اند گفت: دشمنان قصد دارند در جامعه روحانیت هم مانند سایر نهاد ها و ارگان های تاثیر گذار نفوذ کنند.

روحانیون آتش به اختیار باشند

وی در ادامه با بیان اینکه سازش راه حل مشکلات جامعه امروز نیست و هزینه آن به مراتب بیشتر از چالش است افزود: روحانیان در مقابل انحراف ها مقاومت کنند.

دادستان ویژه روحانیت کل کشور و تولیت آستان قدس رضوی، روحانیان باید در هر دوره ای مقابل انحراف ها مقاومت کنند و با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب آتش به اختیار باشند.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه همچنین با اشاره به طرح شبهه افکنی دشمنان اعلام کرد: ضروری است که روحانیان با امر به معروف با اقدامات دشمنان مقابله کنند.

وی یاد آور شد: شما ببینید افرادی همچون سید حسن نصرالله و مجاهدان جبهه مقامت را چقدر ترور شخصیت می‌کنند؟ دلیلش آن است که یک عالم دینی و آشنا به درد مردم، جامعه را بیدار می کند.

منبع:جماران

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید