انتقاد دوباره همتی به مصوبات دولت

    کد خبر :493143
همتی

رئیس کل بانک مرکزی دلیل ناآرامی بازار ارز در روزهای گذشته را مصوبه آزادی ورود دهها قلم کالا از طریق مرزنشینان و ملوانان در شرایط تحریم دانست و گفت: تقاضا در هرات و سلیمانیه افزایش یافت.

به گزارش مهر، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: طی سه روز گذشته بازار ارز شاهد نوسانات همراه با رشد نرخ ارز بود؛ در حالی که از اوایل هفته، با مجوز صادره به آن بخش از صادرکنندگانی که در خصوص نحوه بازگرداندن ارز خود به چرخه اقتصادی عملکرد خوبی داشته اند، قاعدتا بایستی شاهد عرضه بیشتر ارز و کاهش نرخ آن می بودیم. چرا این گونه شد؟

یک دلیل برمی گردد به مصوبه آزادی ورود دهها قلم کالا از طریق مرزنشینان و ملوانان. در شرایط تحریم و محدودیت های ارزی، این دسته از تصمیمات، واردات اجناس غیر ضرور در موقعیت زمانی تحریم را افزایش داده و قطعا موجب افزایش تقاضای ارز در سلیمانیه، دبی و هرات و متعاقبا در بازار ایران شده است.

به گزارش مهر،از هیات محترم وزیران با فوریت تجدیدنظر در این مصوبه را خواهم خواست. باید روش دیگری برای این کار یافت. امروز ثبات بازار ارز برای کشور امری بسیار ضروری است. البته عامل مهم روانی اجلاس FATF هم مزید بر علت شده است که البته، اطلاعات دریافتی حاکی است در این مقطع نیز احتمال تمدید تعلیق زیاد است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید