خوش‌بینی به مذاکرات جدید چین و آمریکا

    کد خبر :493104
مذاکرات جدید چین و آمریکا

پس از گزارش رویترز در مورد این که آمریکا و چین، حل‌ و فصل مهم‌ترین مشکلات تجاری خود را آغاز کرده‌اند، سهام آسیایی به رکورد ۴.۵ ماهه جدیدی رسیدند و در کنار آن، سهام آمریکا نیز رشد کردند.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، پس از گزارش رویترز در مورد این که آمریکا و چین، حل‌ و فصل مهم‌ترین مشکلات تجاری خود را آغاز کرده‌اند، سهام آسیایی به رکورد ۴.۵ ماهه جدیدی رسیدند و در کنار آن، سهام آمریکا نیز رشد کردند.

داده‌های تاجران اروپایی نشان می‌دهد که در آغاز معاملات امروز بازارهای سهام این قاره، شاخص داکس آلمان و کاک فرانسه، به ترتیب نیم درصد و ۰.۴ درصد، رشد خواهند داشت و فوتسی انگلیس ۰.۶۹ درصد بالا خواهد آمد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه- ام‌اس‌سی‌آی- ۰.۱ درصد بالا رفت.

بازارهای چین روز پرنوسانی را پشت سر گذاشتند و پس از چندین بار مثبت و منفی شدن شاخص‌ها، در نهایت کامپوزیت شانگهای ۰.۳۴ درصد افت کرد و کامپوزیت شن‌زن هم ۰.۲۷ درصد پایین آمد.

شاخص هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ در آخرین ساعت معاملات امروز خود، توانست افت‌های اولیه را جبران کند و با ۰.۳ درصد سود به کار خود پایان دهد.

نیکی ژاپن ۰.۱۵ درصد بالا رفت؛ درحالی‌که کوسپی کره‌جنوبی با افت اندکی روبرو شد.

شاخص ای‌اس‌اکس ۲۰۰ استرالیا ۰.۷ درصد رشد کرد و در بالاترین سطح ۶ ماهه خود بسته شد.

در وال‌استریت، هر سه شاخص مهم سهام، معاملات دیشب را با سود به پایان رساندند.

سرمایه‌گذاران در روزهای اخیر، با نشانه‌هایی از پیشرفت در مذاکرات تجاری چین و آمریکا، تقویت شده‌اند؛ همچنین در بازار ارز، نرخ برابری یوآن با دلار تقویت شد و به ۶.۷۰۷۶ رسید که بهترین نرخ آن، از جولای سال گذشته تا کنون است.

دلار استرالیا با سقوط بیش از ۱ درصدی خود، امروز در مرکز توجهات قرار داشت. این اتفاق پس از آن افتاد که اداره کالا و گمرک در بندر شمالی دالیان چین، واردات زغال‌سنگ استرالیا را ممنوع کرد. این اداره اعلام کرد: واردات کل زغال‌سنگ ۲۰۱۹ را محدود می‌کند؛ ضمن اینکه دلار استرالیا (اسویی) با ۰.۹ درصد افت، امروز به نرخ ۰.۷۰۹۷ دلار رسید.

دلار در برابر ین ژاپن، حدود ۰.۱ درصد افت کرد و به نرخ برابری ۱۱۰.۷۶۵ رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید