سازوکار مجلس برای حمایت مالیاتی از کسبه خُرد

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ ۱۴:۱۱
    کد خبر :493086
کسبه خُرد

نمایندگان مجلس سازوکاری را برای حمایت از کسبه خُرد و بهبود فضای کسب و کار به تصویب رساندند.

در ادامه جلسه علنی روز پنج شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی تبصره های درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ بندی از لایحه بودجه در راستای بهبود فضای کسب و کار و حمایت از کسبه خُرد به تصویب رسید.

بر اساس تبصره ۸ بند ز مقرر شد، عبارت «ده برابر» در متن تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیات‌های مستقیم با اصلاحات و الحاقات بعدی آن برای عملکرد سالهای ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به عبارت «سی برابر» اصلاح می‌شود.

پور محمدی معاون سازمان برنامه و بودجه در خصوص این بند گفت: طبق قانون سازمان مالیاتی باید برای تک تک کسبه جزء پرونده مالیاتی ایجاد کند در صورتی که این قانون اجرایی شود باید سازمان مالیاتی هزار نفر را استخدام کند لذا در قانون مقرر کردیم از کسبه ای که در ماه حدود ۲۰ میلیون تومان فروش داشته باشند به صورت توافقی مالیات دریافت شود.

به گزارش مهر،وی ادامه داد: در حال حاضر رقم ۲۰ میلیون تومان در ماه در آمد کمی است و بنابراین مقرر کردیم کسبه ای که در ماه ۷۰ میلیون تومان درآمد داشته باشند مالیاتشان به صورت توافقی پرداخت شود.

معاون سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: این مصوبه در راستای رعایت حال کسبه جزء، بهبود فضای کسب و کار و کاهش بروکراسی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید