گواهی تصدیق مهار بیماری تراخم به ایران اعطا شد

    کد خبر :492913

مراسم بزرگداشت رسمی تصدیق موفقیت ایران در ارتباط با مهار تراخم، روز پنج شنبه دوم اسفند ۹۷، در بیمارستان فارابی برگزار شد.

مراسم بزرگداشت تصدیق موفقیت جمهوری اسلامی ایران در مهار تراخم و دریافت گواهی از سوی سازمان بهداشت جهانی، با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت، نماینده WHO و جمعی از چشم پزشکان، در تالار پروفسور شمس بیمارستان فارابی برگزار شد.

تراخم نوعی بیماری عفونی چشمی است که در مراحل مزمن منجر به نابینایی افراد می شود. مهار این بیماری از جمله موفقیت های ایران طی ۱۰۰ سال اخیر بوده که مستندات آن طی سال های اخیر به سازمان جهانی بهداشت ارائه شد و سازمان جهانی بهداشت گواهی مهار تراخم را شهریور امسال به ایران اعطا کرد.

همچنین با توجه به درگذشت علی اصغر خدادوست جراح برجسته چشم پزشکی کشور در ۱۹ اسفند ۹۶ که فقدان بزرگی برای جامعه چشم پزشکی کشور در عرصه ملی و بین المللی به شمار می رود، امسال همزمان با جشنواره علوم بینایی شمس، یادمانی برای این چشم پزشک عالی قدر برگزار شد.

جایزه «نوع‌دوستی و پیشگیری از نابینایی» به واسطه خدمات نوع دوستانه ای که دکتر خدادوست در حوزه چشم پزشکی کشور انجام داده، به نام وی طراحی شده است. «نشان خدادوست» طی سال های اخیر به یک چشم پزشک یا فعال حوزه علوم بینایی که فعالیت های نوع دوستانه ای برای پیشگیری از نابینایی در کشور انجام داده باشد، اهدا شده است. از طرف دیگر به دلیل شهرت جهانی این جراح چشم پزشک در حوزه پیوند قرنیه قرار است در روز دوم اسفند ۹۷، از تندیس دکتر خدادوست که وی را در حال پیوند قرنیه نشان می دهد، رونمایی شد.

به گزارش مهر، همزمان با این مراسم، «جوایز بهداشت سلامت عمومی» که امسال با محوریت تراخم و مشارکت کنندگان کنترل تراخم در یک صد سال گذشته نقش داشته اند، در قالب ۶ جایزه از سوی موسسه جرجانی اعطا شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید