حریق در بنگلادش ۷۰ کشته برجا گذاشت

    کد خبر :492847

در حادثه مهیب آتش‌سوزی که در بنگلادش اتفاق افتاد، تاکنون دست‌کم ۷۰ تن کشته شده‌اند.

مقامات محلی بنگلادش با بیان اینکه این حادثه در بخش قدیمی داکا پایتخت این کشور اتفاق افتاده، اظهار داشتند: در این حادثه آتش‌سوزی یک مجتمع آپارتمانی که محل نگه‌داری مواد شیمیایی بوده، طعمه حریق شده‌است.

بنابر اعلام نیروهای آتش‌نشانی، در این حادثه حدود ۷۰ تن کشته شده و تعدادی دیگر نیز داخل ساختمان گرفتار شدند. همچنین احتمال افزایش تلفات این حادثه مهیب وجود دارد و عملیات جستجوی دیگر حادثه‌دیدگان ادامه دارد.

بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که انفجار سیلندر گاز عامل اولیه وقوع این حادثه بوده که موجب شده شعله‌های آتش به سرعت به ساختمان‌های محل نگه‌داری مواد شیمیایی گسترش پیدا کند.

به گفته یکی از شاهدان، حادثه آتش‌سوزی ابتدا از یک خودرو و بر اثر انفجار سیلندر گاز موجود در صندوق عقب آن شروع شد. به دنبال وقوع این حادثه شعله‌های آتش، خودروهای دیگر را در برگرفت و در پایان ساختمان محل نگه‌داری مواد شیمیایی نیز گرفتار حریق شد.

پلیس داکا نیز اعلام کرد: در این حادثه دست‌کم ۴۵ نفر مجروح شده که وضعیت چهار نفر از آنان وخیم گزارش شده‌است. همچنین صدها نفر در جستجوی اعضای خانواده خود که در این حادثه ناپدید شده‌اند، در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تجمع کرده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، سال ۲۰۱۰ نیز در حادثه مشابهی که در انبار نگه‌داری مواد شیمیایی در بخش قدیمی داکا اتفاق افتاد، دست‌کم ۱۲۰ تن جان خود را از دست دادند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید