هدف مصوبه حزب دموکرات درباره بازگشت آمریکا به برجام در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰، کاهش بیشتر محبوبیت ترامپ است

    کد خبر :492840
حزب دموکرات

علی بیگدلی، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل بین المللی درباره مصوبه کمیته ملی حزب دموکرات مبنی بر بازگشت آمریکا به برجام در صورت پیروزی یک دموکرات در ۲۰۲۰، می گوید: دموکرات ها تا حدی معتقدند که ترامپ از جایگاه و شأن لازم برای ریاست جمهوری برخوردار نیست، از این رو، کمیته ملی دموکرات با تصویب این موضوع قصد دارد برای کاهش بیشتر محبوبیت ترامپ فضاساری کند.

بیگدلی در گفت و گو با انتخاب با بیان اینکه فضا اصلا به نفع ترامپ نیست، اظهار داشت: بسیاری از اعضای حزب جمهوری خواه هم از رفتارهای ترامپ ناراضی هستند. دخالت ترامپ در فضای بین المللی بسیاری از بخش های پرستیژی و محبوبیت آمریکا در سطح جهانی را کاهش داده است.

او همچنین درباره شانس پیروزی دموکرات ها بر جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا گفت: پیش‌بینی این موضوع بسیار دشوار است، بیش از یک سال و نیم دیگر باقی مانده و ترامپ هم فرصت دارد و به طور قطع و یقین نمی‌توانیم بگوییم که در انتخابات آینده چه کسی برنده می‌شود.

بیگدلی ادامه داد: در حال حاضر مجلس نمایندگان در دست دموکرات‌هاست و این مجلس می‌تواند در انتخابات آینده بسیار بسیار موثر باشد.

این کارشناس مسائل آمریکا افزود: اروپایی ها هم به انتظار این نشستند که ترامپ تغییر کند و مسئله برجام از سر گرفته شود. ما هم همانند اروپایی ها همین انتظار تغییر ترامپ را داریم، به همین دلیل در این روزها اختلافات شدیدی بین اتحادیه اروپا و آمریکا وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: مثلا همین مسئله ونزوئلا را در نظر بگیرید. اگر آمریکا دست به اقدام نظامی بزند، هم موقعیت آمریکا و هم موقعیت خود ترامپ، با پیچیدگی خاصی رو به رو خواهد شد، بنابراین من بطور دقیق در خصوص پیش بینی انتخابات اظهارنظر نخواهم کرد. در انتخابات گذشته و رقابت کلینتون و ترامپ، همه حتی من در برنامه زنده گفتم خانم کلینتون برنده این ماراتن خواهد شد، ولی بعدها متوجه پیچ و خم هایی در انتخابات آمریکا شدیم.

بیگدلی اظهارنظر درمورد پیش بینی انتخابات 2020 را بسیار سخت خواند و اظهار داشت: فضا بطور کلی، فضای مطلوبی برای ترامپ، و حزب جمهوریخواه نیست.

وی در ادامه درباره احتمال یازگشت آمریکا به برجام در صورت پیروزی یک دموکرات گفت: موضوع برگشت به برجام، بستگی به شخصی دارد که رییس جمهور می‌شود. در حال حاضر آمریکا نگران تفکرات راست و افراطی است که ترامپ رهبری آن را به عهده گرفته و حتی در برزیل و ونزوئلا از آن حمایت می‌کند. این تفکرات راست افراطی بسیار خطرناک است، بنابراین مردم آمریکا نگران این هستند که برای دومین بار متوالی این راست افراطی حاکم شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی ها مخصوصا طبقات میانی رو به پایین جامعه آمریکا و رنگین پوست ها قطعا به نامزد دموکرات ها رأی خواهند داد، و به این دلیل شانس دموکرات ها در انتخابات آینده را بسیار بالا پیش بینی می کنم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید