بولتون: وابسته نظامی ونزوئلا در سازمان ملل از گوایدو حمایت کرد

    کد خبر :492831
گوایدو

مشاور امنیت ملی ‘دونالد ترامپ’ رئیس جمهوری آمریکا بامداد پنجشنبه اعلام کرد که وابسته نظامی ونزوئلا در سازمان ملل متحد «خوان گوایدو» رهبر مخالفان را به رسمیت شناخته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جان بولتون در صفحه شخصی خود در توئیتر با انتشار فیلمی از ژنرال «پدرو چیرینوس» نوشت: وابسته نظامی ونزوئلا در سازمان ملل متحد خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور به رسمیت شناخت.
مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ در ادامه نوشت: به رسمیت شناختن گوایدو از سوی ‘پدور چیرینوس’ فشار‌ها به ‘نیکولاس مادورو‘ رئیس جمهوری ونزوئلا را افزایش می‌دهد.
پیش‌تر گوایدو اعلام کرده بود: درحال بررسی امکان مسدودکردن حساب‌های ونزوئلا در بانک‌های سوئیس است.
درهمین حال «ولادیمیر پادرینو لوپز» وزیر دفاع و فرمانده ارتش ونزوئلا روز سه شنبه در پاسخ به تهدید رئیس جمهوری آمریکا به قطع حمایت نظامیان از «نیکلاس مادورو» رئیس دولت قانونی ونزوئلا، گفت که او و سربازانش «تا پای مرگ» به مادورو وفادار خواهند بود.
ترامپ نظامیان این کشور را تهدید کرده بود که چنانچه به مادورو وفادار بمانند، «هیچ بندر امن و راه خروجی» برای آن‌ها وجود نخواهد داشت.
آمریکا و متحدانش در منطقه با حمایت از گوایدو رئیس مجلس ونزوئلا در تلاش برای سرنگونی دولت قانونی این کشور بوده‌اند.
این اقدام مداخله‌جویانه، محکومیت دیگر کشور‌ها از جمله چین و روسیه به عنوان اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد را به همراه داشته است.
مادورو که به عنوان رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا، مورد حمایت ارتش و نیرو‌های مسلح این کشور قرار دارد، گفته است که تا پایان دوره ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۵، از سمتش کناره‌گیری نخواهد کرد.
انتخابات ونزوئلا در ماه مه (اردیبهشت) برگزار شده و وی برای یک دوره شش ساله دیگر به عنوان رئیس جمهوری این کشور برگزیده شده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید