نکاتی درباره فهرست حیرت‌انگیز کاهانی

    کد خبر :492817
فیلم توقیف‌شده «وقت داریم حالا»

عبدالرضا کاهانی کارگردان فیلم توقیف‌شده «وقت داریم حالا»، فهرستی از ممیزی‌های واردشده به فیلم اش را منتشر کرده که حیرت‌انگیز است. برخی از مواردی که در این فهرست آمده، آن‌قدر عجیب است که از یک فیلم ساز فیلم‌اولی هم انتظار نمی‌رود. به عنوان مثال در چند عنوان از این فهرست، به حذف صحنه در آغوش کشیدن دختر و پسر و حتی دیسکو اشاره شده است.

کاهانی که 29 سال پیش، اولین فیلم کوتاه خود را ساخته، آن‌قدر در سینمای ایران سابقه دارد که بداند چنین صحنه‌هایی قابل پخش نیست. باورکردنی نیست که این فیلم ساز، بعد از حداقل دو فیلم کوتاه، دو مستند و ١٠ فیلم بلند سینمایی، هنوز متوجه نشده که در سینمای ایران، دختر و پسر نمی‌توانند یکدیگر را در آغوش بکشند! نکته جالب دیگر آن که عبدالرضا کاهانی متنی به همراه این عکس منتشر کرده و طبق این متن، به نظر می‌رسد انتظار دارد فیلم اش بدون این ممیزی‌ها اکران شود!

«وقت داریم حالا» با بازی دو بازیگر ایرانی‌تبار – فرانسوی در فرانسه ساخته شده و داستان «عماد» دانشجوی ایرانی را روایت می‌کند که مدتی با دوست خود «کارولین» زندگی کرده و در آستانه مهاجرت به شهری دیگر، باخبر می‌شود که «کارولین» باردار است. مجتبی جباری بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال تهران، سرمایه‌گذار این فیلم است.

«وقت داریم حالا» در حالی در شورای بازبینی فیلم‌های توقیفی مطرح و مجوز اکران به شرط ممیزی دریافت کرده است که طبق اعلام این شورا، فیلم دیگر کاهانی با عنوان «ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا» تحت هیچ شرایطی اجازه اکران ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید