بازدید معاونت سیما از پشت صحنه سریال در جستجوی آرامش

    کد خبر :49280

میرباقری گفت :‌ ۴ سال پیش که در خدمت رهبری بودیم که ایشان دستور دادند بدون رودربایستی ببینیم دقیقا زیر پوست جامعه چه میگذرد و با کارهای دقیق کارشناسی توسط نهادهای مختلف این را بدست آوردیم.

بازدید مرتضی میرباقری معاونت سیما از پشت صحنه‌سریال در جستجوی آرامش با حضور مجتبی زین العابدین مدیر شبکه پنج، غلامرضا الماسی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه پنج، آشتیانی پور تهیه کننده، سعید سلطانی کارگردان، حمید طاهری نویسنده، بهزاد عبدی آهنگساز، داریوش فرهنگ، مهدی هاشمی، پرویز فلاحی پور برگزار شد.

سلطانی در این بازدید با توضیح داستان سریال که با محور انتخاب است گفت: آدمها به کارهایی که میکنند باید وقوف داشته باشند چرا که کارهایی که میکنند به خودشان بر میگردد. سعی کردیم ارزشهای گم شده جامعه در داستان این سریال پررنگ شود و قصه در یک دایره می گذرد.

الماسی نیز با اشاره به محور سریال که خانواده و اقتصاد مقاومتی است گفت: در این کار تلاش شده مسائل فیلم به دور از سطحی نگری راحت فهم باشد. قصه شکلی چند لایه دارد و شخصیتها در روایت کم رنگ و پر رنگ می‌شوند.

عبدی نیز با اشاره به اینکه بخش موسیقی کلام در سریالها سطحش پایین آمده گفت من تلاش کردم تا دوباره سطح موسیقی سریالها رشد کند. شاعر این کار
طریقی است که را منحصرا برای در جستجوی آرامش گفته است و ضبط آن را با ساز ناسیونال اکراین انجام دادم و محمد معتمدی آواز آن را خوانده است.

زین العابدین نیز در این دیدار با بیان اینکه آشتیانی پور مدتی است از تلویزیون فاصله داشتند، حمایت سیما فیلم را در برطرف شدن دغدغه‌های این تهیه کننده موثر دانست و گفت: ما بعد از کار ستایش کار هفتگی دیگر نداشتیم و سازمان نگران بود که چون ذائقه‌ها عادت به پخش روزانه کرده اند مخاطبین استقبالی از این مجموعه نکنند. اما با طراحی معاونت سیما برای اختصاص دادن آخر هفته برای باکس ویژه تلویزیون این دغدغه پایان یافت و سریال با این تمهید ٤-٥ ماه روی آنتن خواهد بود.

داریوش فرهنگ نیز در این دیدار و در حضور معاونت سیما چند نقد را به سازمان صداوسیما وارد کرد. وی با اشاره به تغییر نسل و دغدغه امروز جوانان گفت: امروز صدا و سیما دو مشکل بزرگ دارد. یکی موضوعات مطرح شده که همگی شبیه هم شده و حرف های ناگفتنی بیان میشود، در حالی که حرفهای گفتنی کمتر زده میشود و دیگری تعدد بی فایده کارمندان و ساختمانهای سازمان است در حالی که باید کاری کرد که تولید افزایش پیدا کند.

میر باقری در پاسخ به این انتقادات با وارد دانستن بخشی از آن گفت: امروز جلسه خوبی داشتیم و توضیحاتی که داده شد در نوع خودش کم نظیر بود. نکته ای که فرهنگ گفتند قابل اعتنا است. من ١� سال مسئول حوزه جوانان بودم و مطالعات زیادی در این زمینه سبک زندگی و فرهنگ جوانان داشتم. اگر با دنیای جوانان آشنا باشیم می فهمیم که در سطح جامعه چه اتفاقاتی می افتد.

وی ادامه داد: ٤ سال پیش که در خدمت رهبری بودیم که ایشان دستور دادند بدون رودربایستی ببینیم دقیقا زیر پوست جامعه چه میگذرد و با کارهای دقیق کارشناسی توسط نهادهای مختلف این را بدست آوردیم.

میرباقری ادامه داد: به این راحتی نمیتوان فهمید زیر پوسته جامعه چه می‌گذرد. من این را اذعان میکنم که کسی که قلم به دست می‌گیرد باید به این نکات اشراف داشته باشد. البته قصه این سریال از اول مخاطب را میخکوب میکند و قصه خوبی دارد.

معاونت سیما گفت:‌ نویسندگان ما کم حوصله تر و کم مطالعه شده اند. آنها باید از ما بخواهند مطالب را برای مطالعه عمیق در اختیار آنها قرار بدهیم. نویسنده باید با مطالعه زیاد تاریخ کشورش را بشناسد و در تاریخ تمدنی خودمان هم این موضوعیت دارد . مثلا اگر همین جا غزلیات حافظ را بگذاریم می ببینیم که عده کمی میتوانند آن را درست بخوانند. با این حال حتما باید دنبال کار قوی باشیم ولی کار قوی حوصله و مطالعه میخواهد. ما امروز ١٢� سریال فعال داریم و در حالی که ٤ سریال باید در ایستگاه تحقیق باشد ٤٨ سریال در صف هستند. کارگردان و تهیه کننده پذیرفتند که هزینه ها پایین بیاید ولی تعداد آثار بیشتر شود. اما ما در زمینه تامیق و عمق بخشی آثار دچار گرفتاری هستیم. ما خودمان هم از متون و فیلمنامه هایی که در اختیارمان قرار میگیرد راضی نیستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید