لبنان برای ریاست بانک جهانی گزینه معرفی کرد

    کد خبر :492481
لبنان

لبنان، زیاد هایک، یکی از اعضای بانک سرمایه‌گذاری را جهت ریاست بانک جهانی معرفی کرد. هایک اولین کاندیدایی است که به عنوان رقیب کاندیدای مورد نظر ترامپ پیشنهاد شده است.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، لبنان زیاد هایک، یکی از اعضای بانک سرمایه‌گذاری را جهت ریاست بانک جهانی، معرفی کرد. هایک اولین کاندیدایی است که به عنوان رقیب کاندیدای مورد نظر ترامپ، پیشنهاد شده است.

هایک که از سال ۲۰۱۶ به عنوان دبیرکل انجمن عالی خصوصی‌سازی لبنان فعالیت می‌کند، با ارسال نامه وزارت مالی لبنان برای اعلام نامزدی او برای این پست، در توییتر خود، این خبر را منتشر کرد.

او با نامزد مورد نظر ترامپ، دیوید مالپاس، که معاون امورخارجه وزیر خزانه‌داری آمریکاست، رقابت خواهد کرد. مالپاس که یکی از وفاداران به ترامپ است و قبلا بانک جهانی و موسسات چندملیتی را مورد انتقاد قرار داده است، با واکنش متوسطی از سوی اعضای هیات‌مدیره بانک جهانی روبرو شد.

ورود هایک به این رقابت، می‌تواند کاندیدای دیگری را هم به این انتخابات وارد کند. احتمالا تصمیم‌گیری در این مورد قبل از دیدار صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در ماه آوریل، انجام خواهد شد.

بانک جهانی تا ۱۴ مارچ نامزدهای این پست را ثبت می‌کند و سپس سه نامزد نهایی را برای رای‌گیری هیات‌مدیره انتخاب خواهد کرد.

آمریکا که دارای بیشترین حق رای در هیات‌مدیره است، تمام رهبران گذشته بانک جهانی را تعیین کرده است، اما اخیرا این سنت از سوی اقتصادهای درحال ظهور به چاش کشیده شده است.

هایک قبلا به عنوان مدیرعامل شرکت لانبریج در لندن فعالیت کرده است و عضو هیات‌مدیره بانک بی‌آی‌تی بیروت بوده است. او همچنین به عنوان مدیر ارشد بیر استیرنز هم فعالیت داشته که مالپاس هم در آن به عنوان اقتصاددان ارشد کار کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید