برگزاری حج امسال منوط به اعلام نظر مجدد شورای عالی امنیت ملی/ سفر نمایندگان شورا به عربستان

    کد خبر :49243

نائب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس برگزاری حج امسال را منوط به ابراز نظر مجدد شورای عالی امنیت ملی دانست و گفت: نمایندگان شورا به عربستان رفته و موضوع حج را بررسی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام احمد سالک نائب‌رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به الزام بازنگری در توافقات صورت‌گرفته با عربستان درباره اعزام حجاج به سرزمین وحی، گفت: تاکنون کمیسیون جلساتی با نماینده مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت و رئیس این سازمان داشته و موضوعات مرتبط با حج را بررسی کرده است.

وی ادامه داد: در جلساتی که با مسئولان حج داشته‌ایم همواره بر مسئله امنیت حجاج تأکید داشته‌ایم که در همین زمینه مسئولان سازمان حج و زیارت توضیحاتی ارائه کرده‌اند.

نائب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اعلام اینکه عربستان خواسته‌های ایران برای اعزام حجاج به سرزمین وحی را پذیرفته، افزود: البته مذاکرات با طرف عربستانی از زمانی شکل گرفت که موضوع در شورای عالی امنیت ملی مطرح شد و موافقت‌های لازم انجام گرفت.

سالک به تغییرات صورت‌گرفته در رأس حاکمیتی عربستان اشاره کرد و گفت: مسئولان سازمان حج و زیارت معتقدند تعهدات نهادهای زیرمجموعه حاکمیتی عربستان منافاتی با تغییرات حاکمیتی ندارد، اما درباره این موضوع جدید باید شورای عالی امنیت ملی نظر دهد.

وی برگزاری حج امسال را منوط به ابراز نظر مجدد شورای عالی امنیت ملی دانست و گفت: مسئولان شورای عالی امنیت ملی به عربستان سفر کرده و موضوع حج را بررسی کرده‌اند و اکنون باید در این زمینه اظهارنظر کنند.

منبع:تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید