دستور ترامپ برای استقرار «نیروی فضایی»

    کد خبر :492076
نیروی فضایی

کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی از تصمیم ترامپ برای ایجاد نیروی فضایی آمریکا خبر داد که فعلا در نیروی هوایی این کشور مستقر می‌شود.

به گزارش ایرنا، بیانیه شامگاه سه شنبه کاخ سفید با این جمله دونالد ترامپ آغاز شده است که «سرنوشت ما در فراتر از زمین، نه تنها مربوط به هویت ملی بلکه مساله امنیت ملی است».
بر این اساس، دستورالعمل سیاست فضایی رئیس جمهوری آمریکا، چهارمین گام جسورانه و استراتژیک برای تضمین سلطه فضایی آمریکا نامیده شده است که چارچوبی را برای ایجاد نیروی فضایی ایالات متحده ایجاد می‌کند.
این دستور العمل از وزیر دفاع می‌خواهد تا یک پیشنهاد قانونی مبنی بر ایجاد نیروی فضایی را به عنوان شاخه ششم نیرو‌های مسلح توسعه دهد و در ابتدا آن را در داخل نیروی هوایی ایجاد کند.
این پیشنهاد به دنبال آن است تا توانایی آمریکا برای رقابت، پیشگیری و پیروزی در عرصه ستیزه جویانه افزایش یابد؛ جنگنده‌های فضایی با قابلیت‌های نسل بعدی سازماندهی، آموزش و تجهیز شوند و توانایی‌های جنگی و دفاع فضایی به حداکثر برسند و بوروکراسی کاهش یابد.
استفاده ما از فضا برای حفظ امنیت، حفاظت از حیات و حمایت از شیوه زندگی ضروری دانسته شده و آمده است: ایالات متحده بهترین در فضا است و دشمنان ما آن را می‌دانند. فضا یک منبع کلیدی برای مزیت استراتژیک ایالات متحده است و متخاصمین بالقوه خارجی ما مصمم هستند که دسترسی ما به آن محدود شود.
در این بیانیه تاکید شده است آمریکا دارای توانمند‌ترین نیروی نظامی در جهان است، اما باید تهدیدات ناگهانی از دشمنان خارجی در فضا را برای حفظ رهبری خود و پیشبرد از رقبای خود در نظر بگیریم. آمریکا همیشه از طریق قدرت به دنبال صلح است و ما با متحدان و شرکایمان برای تامین صلح در فضا خواهیم بود.
کاخ سفید به نیاز وزارت دفاع و جامعه اطلاعاتی برای ایجاد سازوکار‌های مشترک برای بهبود قابلیت‌ها و عملیات فضایی تاکید شده و آمده است ترامپ می‌داند که جنگ تغییر می‌کند؛ اکنون فضا در حوزه جنگی درست همچون هوا، زمین و دریا است.
این بیانیه می‌افزاید در حالی که جهان از ۷۰ سال پیش تا کنون تغییر کرده است، اما نیروی هوایی آمریکا از ۱۹۴۷ تا کنون تغییری نداشته است. ایجاد نیروی فضایی برای وزارت دفاع در زمینه‌های در حال جنگ قرن بیست و یکم، حیاتی است.
کاخ سفید ادامه داده است: رئیس جمهوری ترامپ برای محافظت از ملت و آماده سازی ارتش آمریکا به منظور جلوگیری و شکست دادن تهدیدات در فضا متعهد است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید