استاندار تهران تاکید کرد

لزوم مشارکت بیشتر زنان در حوزه سیاسی و اقتصادی

    کد خبر :491934

استاندار تهران با تاکید بر اینکه باید زمینه مشارکت زنان در دو شاخص سیاسی و اقتصادی را فراهم کنیم، افزود: باید به گونه‌ای عمل کنیم که شاهد فعالیت بیشتر زنان در حوزه سیاسی و اقتصادی باشیم.

انوشیروان محسنی بندپی در مراسم افتتاح نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی تشکل‌های اجتماعی زنان و خانواده که امروز سه شنبه در محل استانداری تهران برگزار شد، گفت: اگر به دنبال توسعه در کشور هستیم باید شهروندان را در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و … شرکت دهیم. زمان ثابت می‌کند که می‌توانیم بگوییم توسعه اتفاق افتاده است یا خیر؟ میزان مقبولیت و مشروعیت هر دولت و دستگاهی بی تردید به مشارکت تمام شهروندان جامعه ارتباط دارد.

وی افزود: اگر توانستیم تمام تفکرات و ایده‌های مختلف را همراه کنیم در توسعه پیشرو خواهیم بود. امروز نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند. اگر به تمام زنان‌مان اعتماد و اعتقاد داشته باشیم و از خلاقیت‌های آنها استفاده کنیم می‌توانیم بگوییم که توانسته‌ایم در توسعه پیشرو باشیم.

وی ادامه داد: متاسفانه نتوانستیم شاخص‌های جنسیتی را در برخی فعالیت‌ها نهادینه کنیم. باید بر روی دو شاخص سیاسی و اقتصادی به گونه‌ای عمل کنیم که زنان نیز بتوانند در آنها مشارکت کنند و شاهد فعالیت بیشتر آنها در این حوزه‌ها باشیم.

استاندار تهران با اشاره به اینکه زنان در جامعه بسیار آسیب پذیر هستند و اگر آسیب‌ها به آنها وارد شود جبران ناپذیر خواهد بود افزود: بر اساس پژوهش‌ها 37 درصد زنان دچار نوعی اختلالات روحی و روانی هستند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاهد ارتقای سطح شاخص‌های سلامت و بهداشت در حوزه بانوان بوده‌ایم. همچنین در حوزه تصدی بانوان در مشاغل مدیریتی پیشرفت‌های خوبی را شاهد بودیم اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

محسنی بندپی تاکید کرد: هنوز باید در شاخص‌های اقتصادی زمینه مشارکت بیشتر بانوان را فراهم کنیم و اجازه ندهیم که بانوان به لحاظ اقتصادی آسیب ببینند.

وی ادامه داد: سمن‌ها که واسطه میان مردم و دستگاه‌های دولتی هستند باید در حوزه رفع مشکلات زنان ورود پیدا کنند. سمن‌های مرتبط با حوزه بانوان باید فعالانه مشارکت کنند و در این مسیر استانداری نیز از فعالیت‌های اینچنین حمایت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، ثریا شارقی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران نیز در این نشست‌، گفت: دوره قبلی آموزشی تشکل‌های شهرستان‌های استان تهران دو ماه قبل با هدف توانمندسازی بانوان برگزار شد که نتایج بسیار خوب و مطلوبی از این دوره‌های آموزشی حاصل شد.

وی افزود: بی تردید یکی از نکات ارزشمند این دوره‌های آموزشی عملیاتی کردن دستاوردهای این آموزش‌هاست. در شهرستان‌های استان موفق شدیم 30 طرح مرتبط با حوزه بانوان را نهایی کنیم.

وی ادامه داد: این دوره‌های آموزشی امکانی را فراهم می‌کند تا سمن‌های فعال در حوزه بانوان جذب منابع مالی داشته باشند تا بتوانند گام‌های موثری در مسیر پیش روی خود بردارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران تاکید کرد:‌ با توجه به نظرسنجی که از شرکت‌کنندگان در این دروه‌های آموزشی انجام شده است اکثریت در این دوره‌های آموزشی این دوره‌ها را مطلوب قلمداد کردند. همچنین گواهی آموزشی اعطایی به سمن‌های شرکت کننده در این دوره به نوعی رتبه بندی برای این تشکل‌ها محسوب می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید