سفارت آمریکا در بغداد: ترامپ به دنبال جنگ با ایران نیست

    کد خبر :491921
ترامپ

کاردار سفارت آمریکا در عراق اعلام کرد که رئیس جمهور کشورش به دنبال جنگ با ایران نیست و اظهارات پیشین ترامپ نیز بر این مساله تاکید دارد.

به گزارش بازتاب، به نقل از السومریه نیوز، جوی هود، کاردار سفارت آمریکا در بغداد امروز(سه شنبه) اعلام کرد: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواهان جنگ با ایران نیست و اظهارات پیشین وی نشان می‌دهد که او نمی‌خواهد نیروهای آمریکایی وارد جنگی شوند که به آن نیازی نیست.

وی با اشاره به این که دونالد ترامپ پیش از این بارها بر این مساله تاکید کرده است افزود: ما از راه‌های دیپلماتیک همانند تحریم‌های اقتصادی استفاده می‌کنیم.

کاردار سفارت واشنگتن در بغداد در ادامه با بیان اینکه نیروهای آمریکایی از آسمان و یا خاک عراق برای حمله به کشورهای دیگر استفاده نخواهند کرد گفت: رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد تغییر و یا اصلاح توافق استراتژیک میان بغداد و واشنگتن را نداده است.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ اخیرا گفته بود که نیروهای این کشور برای زیر نظر داشتن ایران در عراق می‌مانند. او گفته بود: تمام چیزی که می‌خواهم این است که نظارت کنم. ما یک پایگاه غیر قابل باور و گران قیمت در عراق ساخته‌ایم. این پایگاه به خوبی برای کنترل و نظارت بر نقاط مختلف منطقه پر از مشکل خاورمیانه تعبیه شده است. می‌خواهیم حواس‌مان به ایران باشد، چون ایران مشکل واقعی است. بنابراین در عراق می‌مانیم تا آنها را زیر نظر داشته باشیم.

این اظهارات رئیس جمهور آمریکا با واکنش گسترده مقامات عراقی از جمله عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق، برهم صالح رئیس جمهور عراق و حیدرالعبادی نخست وزیر پیشین این کشور مواجه شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید