تحویل ۲۵۰۰ واحد مسکونی به مددجویان زلزله‌زده کرمانشاه تا پایان سال

    کد خبر :491918
زلزله‌زده کرمانشاه

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اشاره به تحویل ۲۵۰۰ واحد مسکونی به مددجویان زلزله‌زده کرمانشاه تا پایان سال، گفت: با تحویل این واحدها، کار ساخت تمامی واحدهای مسکونی روستایی تخریب شده در زلزله کرمانشاه به اتمام می‌رسد.

ابراهیم بازیان در سفر به استان کرمانشاه با حضور در شورای اداری این نهاد، به سیاست‌های این نهاد در سال ۹۸ در بخش مسکن اشاره کرد و گفت: هم اکنون در کشور ۱۰۰ هزار خانوار مددجوی مستاجر داریم که این خانوارهای مستاجر نقطه هدف ما در بخش مسکن هستند.

بازیان با بیان اینکه اولویت ساخت و خریداری منازل مسکونی برای خانوارهای تحت حمایت، با خانوارهای سه نفره و بالاتر است، افزود: کمیته امداد در گام نخست با انجام اعتبارسنجی، خانه‌دار شدن ایتام و روستاییان فاقد منزل مسکونی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی تاکید کرد: در گام بعدی با جدیت در پی تامین هزینه‌های اجاره مسکن و رهن برای آن دسته از خانوارهایی هستیم که در حال حاضر شرایط ساخت و خرید منزل مسکونی برای آنان وجود ندارد.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اشاره به تخریب منازل مسکونی مددجویان در زلزله آبان‌ماه سال گذشته کرمانشاه گفت: بیش از ۱۰ هزار مورد از منازل خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد در زلزله آبان‌ماه ۹۶ آسیب دید که حدود پنج هزار واحد تخریبی و مابقی نیازمند تعمیرات بود.

بازیان تاکید کرد: تاکنون ۲۵۰۰ منزل مسکونی ساخته و تحویل مددجویان زلزله‌زده شده است و ۲۵۰۰ واحد مسکونی باقی مانده که تا پیش از پایان سال ۹۷ تحویل مددجویان خواهد شد.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد ادامه داد: این نهاد برای بازسازی منازل مددجویان زلزله‌زده کرمانشاه بیش از ۶۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا، وی با یادآوری اینکه از زمان اسکان اضطراری، موقت و دائم مددجویان، کمیته امداد پیشتاز عمل کرده است، عنوان کرد: امروزه این نهاد به خود می‌بالد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با مناسبت‌ترین قیمت‌ها، مقاوم‌ترین منازل را برای خانوارهای تحت حمایت ساخته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید