رسوایی اخلاقی یک کشیش روی پرده سینما

    کد خبر :491906
صدور مجوز اکران

دادگاهی در فرانسه با صدور حکمی، مجوز پخش فیلم «به لطف خدا» را که برگرفته از داستان واقعی زندگی کشیشی متهم به تعرض جنسی است، صادر کرد.

برنار پرینا کشیش ۷۳ ساله متهم به سوءاستفاده جنسی از چندین پسر نوجوان با اعتراض به صدور مجوز اکران فیلمی برگرفته از زندگی‌اش، این تصمیم را لطمه‌ای به شان خود خواند. فیلم «به لطف خدا»، به کارگردانی فرانسوا اوزون هفته جاری، جایزه هیات داوران در جشنواره فیلم برلین را از آن خود کرد.

این فیلم که کارگردان طی چند سال به‌طور مخفیانه روی آن کار کرده، داستان رسوایی اخلاقی برملا شده در سال ۲۰۱۵ را روایت می‌کند، زمانی که یکی از قربانیان، سواستفاده جنسی این کشیش از خود را ۲۵ سال قبل، وقتی که قربانی، کودک بوده، فاش کرده است.

کلیسا در همان سال، پرینا را از مقام خود تعلیق کرد و در نهایت مشخص شد که «فیلیپ بربرین» کشیش اعظم کلیسای «لیون» در سال ۲۰۱۴ واتیکان را از این پرونده مطلع کرده بوده اما به پلیس از این ماجرا چیزی نگفته است.

بربرین و پنج دستیار سابق وی به اتهام مخفی کردن این پرونده کودک آزاری، محاکمه شده‌اند و قرار است حکم شان ۷ مارس (۱۶ اسفند ماه) صادر شود. هنوز تاریخ دقیقی برای برگزاری جلسه محاکمه کشیش خاطی مشخص نشده است.
به گفته کارگردان فیلم به لطف خدا، واکنش چند اسقف و یک کشیش اعظم فرانسوی پس از تماشای فیلم، مثبت بوده است.

کارگردان، اسامی قربانیان رسوایی جنسی را در فیلم تغییر داده، اما پرینا و بربرین، نام‌های واقعی است. به گفته اوزون، همه وقایع فیلم، از قبل در رسانه‌ها منتشر شده و کشیش خاطی به سواستفاده از حدود ۸۰ پسر نوجوان اعتراف کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید