آمریکا و کره جنوبی موشک بالستیک شلیک کردند

    کد خبر :49188

ارتش آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد در آزمون حملات دقیق در عمق، ائتلاف آمریکا و کره جنوبی موفق شد اهداف حیاتی را در شرایط مختلف آب و هوایی نابود کند.

ارتش آمریکا اعلام کرد نیروهای آمریکایی و کره جنوبی در یک نمایش قدرت پس از آن که کره شمالی یک موشک بالستیک قاره پیما آزمایش کرد، موشک‌هایی را نزدیک سواحل کره جنوبی به سمت دریا شلیک کردند.

ارتش آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد در آزمون حملات دقیق در عمق، ائتلاف آمریکا و کره جنوبی موفق شد اهداف حیاتی را در شرایط مختلف آب و هوایی نابود کند.

در بیانیه ارتش آمریکا همچنین آمده است در سامانه موشک های تاکتیکی آمریکا و موشک کره جنوبی هیونمو ۲ به کار گرفته خواهد شد.

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا بعد از آن که کره شمالی موشک بالستیک قاره پیمای را آزمایش کرد، اقدامی جهانی را علیه این کشور خواستار شد و این اقدام کره شمالی را تشدید تنش آفرینی هسته ای پیونگ یانگ توصیف کرد.

وی ضمن تایید خبر آزمایش موشک بالستیک قاره پیما از سوی کره شمالی، آن را دور جدیدی از تشدید تنش ها علیه آمریکا و متحدانش دانست.

از سوی دیگر رهبر کره شمالی آزمایش موفق و بی سابقه موشک بالستیک قاره پیمای آن کشور را هدیه ای به حرامزاده های آمریکایی در سالگرد استقلالشان دانست!

کیم جونگ اون در این باره گفت: حرام زاده های آمریکایی از بابت این هدیه که به مناسبت سالگرد استقلال آمریکا در چهارم ژوئیه برای آنها ارسال شد، خوشحال نخواهند بود.

خبرگزاری کره شمالی افزود: اون سپس به شدت خندید و گفت: باید گاهی برای آنها هدایایی ارسال کنیم تا به آنها کمک کنیم حالت خمودگی و ملالت آنها برطرف شود.

کیم جونگ اون همچنین اعلام کرد که رویارویی این کشور با آمریکا به مرحله نهایی خود رسیده است.

رهبر کره شمالی گفته است: تمام تلاش مان را می کنیم که بتوانیم آمریکا را با این موشک ها هدف قرار دهیم.

کارشناسان معتقدند موشکی که کره شمالی روز سه شنبه آزمایش کرد، قادر به رسیدن به ایالت آلاسکا است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید