کاشت ۱۱۰۰ اصله درخت چنار در خیابان ولیعصر(عج)

    کد خبر :491869
فضای سبز شهر تهران

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران از کاشت ۱۱۰۰ اصله درخت چنار سالم و قوی در خیابان ولیعصر(عج) تا پایان امسال خبر داد.

علی محمد مختاری با بیان اینکه عملیات آماده سازی بستر و حفر گودال برای غرس ۱۱۰۰ اصله درخت ۱۰ تا ۱۵ ساله که به صورت روت بال از نهالستان‌ها به تهران انتقال یافته‌اند در خیابان ولیعصر( عج ) انجام شده است، اظهار کرد: عملیات کاشت درختان 3 اسفندماه با کاشت 40 اصله درخت چنار به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی آغاز می‌شود و تا پایان امسال با کاشت ۱۱۰۰ اصله درخت به اتمام خواهد رسید.

وی ادامه داد: ۵۵۰ اصله از این درختان در محدوده مناطق ۳ و ۶ از تقاطع خیابان شهید بهشتی به سمت شمال خیابان ولیعصر(عج) و ۵۵۰ اصله دیگر در محدوده منطقه ۱۱ از تقاطع انقلاب به سمت جنوب غرس می‌شوند.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران افزود: در این پروژه ابتدا تیمار و رسیدگی به درختان آسیب دیده و شناسایی درختان خشک قدیمی که تنه و ریشه آن‌ها دچار پوسیدگی شدید شده است و احتمال سقوط آن‌ها می‌رود، در دستور کار قرار گرفته و پس از ضدعفونی محلی که درخت از آن خارج شده، درختان سالم و قوی با محیط بن بیش از ۵۰ سانتیمتر کاشته می شوند.

به گزارش ایسنا، بنا براعلام شهرنوشت، مختاری تاکید کرد: تغذیه درختان با اضافه کردن کودهای آلی از طریق ایجاد چال کود، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از ورود پساب های آلوده وجلب همکاری کسبه محل به منظور حفظ درختان و جلوگیری از تخلیه زباله و آب‌های آلوده در پای درختان در دستور کار موکد دست اندرکاران اجرای این پروژه قرار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید