قوها تغییر اقلیم را حس کرده‌اند…

    کد خبر :491850
محیط زیست محمودآباد

رئیس اداره محیط زیست محمودآباد با اشاره به درک قوها از تغییر اقلیم اظهار کرد: امسال همانند سال‌های گذشته با گرم شدن هوا قوهای مهاجر مسیر بازگشت به سرزمین مادری‌شان را آغاز کردند.

علی محمد دعاگو  با بیان اینکه با گرم شدن هوا و گذشت ۵ ماه از حضور پرندگان مهاجر در تالاب سرخرود، سفر پرندگان به سرزمین مادری‌شان آغاز شده است، اظهار کرد: نخستین گروه قوهای مهاجر در 16 بهمن، آماده سفر از تالاب سرخ رود به مقصد سیبری شدند.

وی ضمن ابراز نگرانی از حضور کم پرندگان مهاجر با توجه به گرم شدن هوای منطقه، تصریح کرد: این رویه نشان دهنده گرم شدن هوا و تهدیدات جدی تغییرات اقلیمی بوده که پرندگان مهاجر آن را به خوبی درک و خود را با این تغییرات وفق دادند.

رئیس اداره محیط زیست محمودآباد خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته در نیمه اسفندماه، پرندگان مهاجر، بازگشت‌شان را آغاز می‌کردند اما در سال جاری، به علت شرایط آب و هوایی منطقه، این بازگشت در نیمه بهمن ماه رقم خورد.

دعاگو با بیان اینکه بازگشت پرندگان به سرزمین مادری به دلیل زاد و ولد و تخم‌گذاری بسیار مهم است، تصریح کرد: زاد و ولد و تخم‌گذاری این پرندگان تکمیل کننده چرخه زندگی این موجودات زیبا است.

وی افزود: معیارهای مختلفی در سطح استان و شهرستان در زمینه حفاظت از پرندگان مهاجر و جلوگیری از شکار غیرمجاز صورت گرفته و امسال شاهد عملکرد بهتر و موثرتر نسبت به گذشته بودیم.

رئیس اداره محیط زیست محمودآباد با بیان اینکه امسال ۵۰۰ بال از قوها در تالاب سرخرود حضور داشتند، بیان کرد: با فرهنگ سازی مناسب در راستای حفظ محیط زیست برای سال های آینده با آمادگی بیشتر به استقبال این پرندگان مهاجر خواهیم رفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید