پورشه ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی را گسترش می‌دهد

  • خودرو
  • سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ۱۱:۳۳
    کد خبر :491766

پورشه قصد دارد ازطریق پلتفرم دیجیتال، ایستگاه شارژ خودروی برقی خود را به ۴۹ هزار ایستگاه شارژ در ۱۲ کشور اروپایی گسترش دهد.

خدمات شارژ پورشه (Porsche Charging Service) برای خودروهای الکتریکی که اردیبهشت ماه امسال راه‌اندازی شد، در آینده نزدیک به پنج کشور جدید گسترش می‌‌یابد. در این برنامه ۴۹ هزار ایستگاه شارژ خودروی برقی ازطریق کارت شناسایی پورشه یا برنامه‌های گوشی هوشمند، به مشتریان خدمات ارائه می‌کنند.

این سرویس ابتدا در کشورهای آلمان، اتریش، سوئیس، دانمارک، هلند، بلژیک و فنلاند راه‌اندازی شد و اکنون به نروژ، فرانسه و اسپانیا نیز گسترش می‌یابد. بریتانیا و ایتالیا هم به‌زودی به این جمع اضافه می‌شوند تا تعداد کل کشورهای میزبان خدمات شارژ پورشه به ۱۲ برسد. هزینه استفاده از خدمات شارژ پورشه در آلمان به ۲.۸۵ دلار در هر ماه می‌رسد که البته هزینه‌های مختص استفاده از ایستگاه شارژ، نوع ارائه‌دهنده و مقدار برق مصرفی نیز به آن افزوده می‌شود.

خدمات شارژ پورشه ویژگی‌های جدید دیگر نیز دارد که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:قابلیت رتبه‌بندی: این قابلیت زمانی را که یک خودروی برقی آخرین بار از ایستگاه شارژ خاصی استفاده کرده است، نشان می‌دهد و همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌روزرسانی و اطلاعات معتبری مربوط‌به ایستگاه شارژ مناسب دریافت کنند.

استفاده از ظرفیت روزانه: به منظور امکان برنامه‌ریزی بهتر عملیات شارژ، استفاده روزانه از ایستگاه شارژ نیز برای کاربران نشان داده می‌شود.

قابلیت ناوبری به ایستگاه شارژ: علاوه‌بر این رابط کاربر در اپلیکیشن و عملکرد ناوبری بهبود یافته است. پس از انتخاب ایستگاه شارژ خاصی، آسان‌ترین مسیر برای رفتن به آنجا ازطریق ناوبری گوگل مپ در گوشی‌های هوشمند (سیستم‌عامل اندروید یا iOS) یا ازطریق اپل کارپلی در خودرو نمایش داده خواهد شد.

خدمات شارژ پورشه، پلتفرمی دیجیتال برای تمام خدمات مربوط‌به شارژ خودروی برقی است که اوایل سال جاری راه‌اندازی شد. این سرویس برای کاربران ایستگاه‌های شارژ مناسب را جست‌وجو می‌کند و صورتحساب یا صدور فاکتور را نیز ازطریق جزییات پرداخت ذخیره شده در سرور مرکزی انجام می‌دهد. بنابراین لازم نیست که کاربر با شرکت‌های مختلف ارائه‌دهنده خدمات شارژ قرارداد ببندد یا در آن‌ها ثبت‌نام کند. این خدمات در سراسر کشورهای تحت پوشش با قیمت واحد تضمین شده در هر بازار و مستقل از بازار ارز صورت می‌گیرد. اپلیکیشن رایگان مربوطه و سیستم ناوبری پورشه، مشتریان را به ایستگاه شارژ انتخابی هدایت می‌کند.

اطلاعات مربوط‌به مکان و در دسترس بودن ایستگاه‌های شارژ و قیمت شارژ کردن خودرو به‌صورت لحظه‌ای برای مشتریان پورشه در دسترس است. در ایستگاه شارژ، شناسایی کاربر با استفاده از کد QR ازطریق اپلیکیشن یا با کارت شناسایی پورشه انجام می‌شود؛ این مواردی است که کاربران پس از ثبت‌نام برای سرویس رایگان دریافت کرده و از آن طریق می‌توانند در ایستگاه‌های شارژ خدمات دریافت کنند. این سرویس به‌طور کلی برای تمام رانندگان خودروهای هیبریدی یا برقی در دسترس است و تنها به خودروهای اسپرت پورشه محدود نمی‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید