آلفارومئو خودرو فرمول یک فصل ۲۰۱۹ را رونمایی کرد

  • خودرو
  • سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ۱۰:۳۰
    کد خبر :491745

پس از مرسدس، فراری و ردبول، سرانجام تیم فرمول یک آلفارومئو سائوبر نیز، خودروی فصل ۲۰۱۹ خود را در اسپانیا معرفی کرد.

درحالی‌که این روزها تمرین پیش‌فصل مسابقات فرمول یک ۲۰۱۹ در کاتالونیا اسپانیا برگزار می‌شود، آلفارومئو سائوبر آخرین تیمی است که خودرو جدید خود را به نمایش گذاشت. پیش از این تیم‌های بزرگ از جمله مرسدس بنز، فراری، ردبول، مک‌لارن، رنو و ویلیامز خودروهای خود را رونمایی کرده‌ بودند. آلفارومئو در فصل جدید با نام خود در مسابقات شرکت می‌کند و مانند فصل‌ گذشته تحت نام سائوبر قرار ندارد. سائوبر سال گذشته در جدول رده‌بندی تیمی به جایگاه هشتم رسید و امیدوار است که در فصل ۲۰۱۹ بتواند با کمک خودرو و رانندگان جدید، عنوان بهتری به دست بیاورد.

در فصل جدید فرمول یک، آلفارومئو سائوبر با کیمی رایکونن، راننده سابق فراری و آنتونیو جوویناتزی در مسابقات حضور می‌یابد. شاید بسیاری از علاقه‌مندان به مسابقات فرمول یک منتظر خودرویی بودند که قرار است کیمی رایکونن در فصل جدید با آن رانندگی کند. در مراسمی با حضور رانندگان و فردریک وسوئر به‌عنوان مدیر تیم، در پیست بارسلونا از خودرو آلفارومئو C38 با ترکیب رنگ سفید و قرمز رونمایی شد.

کیمی رایکونن در سال ۲۰۰۷ با اختلاف یک امتیاز رانندگان تیم مک‌لارن (فرناندو آلونسو و لوئیس همیلتون) را پشت سر گذاشت و به مقام قهرمانی جهان رسید. اولین پیروزی رایکونن در فرمول یک در سال ۲۰۰۳ با گرندپری مالزی رقم خورد و آخرین آن در سال ۲۰۱۳ در گرندپری استرالیا ثبت شد. رایکونن در مجموع ۲۰ جایزه بزرگ را با پیروزی به پایان رسانده است و در پی چهارمین پیروزی او در پیست اسپا بلژیک، هم‌تیمی‌هایش به او لقب «پادشاه اسپا» دادند. راننده ۳۹ ساله فنلاندی امسال با جوویناتزی، راننده ۲۵ ساله ایتالیایی پشت فرمان خودرو آلفارومئو قرار می‌گیرد؛ جوویناتزی تاکنون دو بار سابقه حضور در مسابقات گرندپری فرمول یک را در کارنامه دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید