۶۰۰ ساعت تنفس هوای پاک در تهران

    کد خبر :491614

هوای پاک در تهران طی سال جاری رکورد زده و پایتخت‌نشینان از ابتدای سال تاکنون ۲۵ روز هوای پاک تنفس کرده‌اند که طی ۵ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

پایتخت‌نشینان از ابتدای سال تاکنون ۲۷۶ روز هوای مطلوب تنفس کرده‌اند که از این میان ۲۵ روز هوا پاک و ۲۵۱ روز سالم بود، همچنین طی بهمن ماه، هوای تهران ۷ روز پاک، ۱۳ روز سالم و ۱۰ روز ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

در حالی بهمن ماه امسال تهران ۲۰ روز هوای مطلوب داشت که طی سال‌های گذشته حداقل نیمی از روزهای بهمن، هوا برای گروه‌های حساس ناسالم بود. بر اساس آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران دومین ماه زمستان سال گذشته هوای تهران ۲۲ روز در شرایط نامطلوب قرار داشت که از این تعداد ۱۹ روز هوا ناسالم برای گروه‌های حساس و ۳ روز ناسالم برای همه افراد بود.

طی بهمن ماه سال ۹۵ نیز هوای تهران به ترتیب ۱ روز در شرایط پاک، ۲۱ روز سالم و ۸ روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. دومین ماه زمستان سال‌های ۹۴ و ۹۳ نیز هوای پایتخت به ترتیب ۱۱ و ۱۵ روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

به گزارش ایسنا، هر چند که باد و باران طی زمستان امسال به بهبود کیفیت هوای کلان شهر تهران کمک کرد، اما اجرای قانون معاینه فنی نیز در این امر بی‌تاثیر نبود. به گفته محسن پورسیدآقایی – معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران- سال گذشته طول پایداری هوا در تهران سه روز بود. یعنی اگر سه روز باد و باران در تهران نمی‌آمد، هوا آلوده می‌شد ولی طی امسال طول پایداری هوا به شش روز رسیده است بنابراین تداوم اجرای قوانین و همکاری دستگاه‌ها در این رابطه به بهبود کیفیت هوای پایتخت کمک می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید