جزئیات آتش‌سوزی در یک انبار لوله‌های پلی‌اتیلن در کرج

  • حوادث
  • سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ۹:۵۲
    کد خبر :491426
خدمات ایمنی کرج

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرج با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در بلوار ظفر کرج گفت: محل آتش‌سوزی از شرق و غرب به انبار تجهیزات آبفا، از شمال به یک محیط با کابری دامداری و محل دپو علوفه و کاه و با شعاع کمتر از 50 متر به یک پارکینگ عمومی خودرو ختم می‌شد.

محمد یساولی افزود: ساعت 10 و 45 دقیقه شب گذشته بود که طی تماس با 125 یک آتش‌سوزی در بلوار ظفر و انتهای ظفر 7 اعلام شد.

یساولی افزود: پس از این تماس، اولین خودرو آتش‌نشانی طی کمتر از پنج دقیقه خود را به محل رساند و پس از ارزیابی صحنه، وسعت و کانون حریق و بررسی مواد قابل سوختن در محیط، اعلام نیاز به نیروی کمکی و پشتبانی کرد.

وی ادامه داد: پس از این اعلام نیاز، خودروهای سنگین و تریلی‌های آب به محل اعزام و با توجه به وسعت حریق مدیران مناطق هم در محل حضور یافتند تا با تقسیم کار، از گسترش آتش جلوگیری و در نهایت مهار شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرج با اشاره به جزئیات محل وقوع آتش خاطرنشان کرد: محل آتش‌سوزی انبار روباز یک کارگاه ساخت لوله و اتصالات پلی‌اتیلن به مساحت حدود هزار متر مربع بود، این تولیدات در یک سوله 300 متری تولید می‌شده است.

وی ادامه داد: محل آتش‌سوزی از شرق و غرب به انبار تجهیزات آبفا، از شمال به یک محیط با کاربری دامداری و محل دپو علوفه و کاه و با شعاع کمتر از 50 متر به یک پارکینگ عمومی خودرو ختم می‌شد.

یساولی اظهار کرد: خوشبختانه با عملکرد به موقع و مناسب همکاران از سرایت و گسترش حریق به اطراف و حتی کارگاه تولیدی محل آتش‌سوزی و خسارت به تجهیزات جلوگیری و پس از حدود دو ساعت و 20 دقیقه، مهار و محل تحویل عوامل انتظامی شد.

وی افزود: در این حادثه به پارکینگ خودرو هیچ خسارتی وارد نشد و فقط قسمت انبار روباز که لوله و اتصالات پلی‌اتیلن در آن نگهداری می‌شد خسارت دید. برای مهار آتش 30 نفر نیرو و 12 خودرو سنگین و نیمه‌سنگین اعزام شده بود.

یساولی اعلام کرد: علت این آتش‌سوزی با حضور کارشناسان در دست بررسی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید