افشای تخلفات شهرداری، به خط قرمز تبدیل شده؟

    کد خبر :491383
تخلفات شهرداری،

پاسخ شهردار کنونی به حمله و انتقاد تند شهردار اسبق درباره میزان بدهی‌های شهرداری تنها یک مصرع شعر بود: رنگ رخساره خبر می‌دهد از سر درون!

حرف‌زدن از تخلفات دوره شهرداری قالیباف، برای شهرداران پس از او به نظر به خط قرمز پررنگی تبدیل شده که هر کسی نمی‌تواند از آن عبور کند. واکنش اکنون حناچی را که پیش از شهردارشدن در انتقاد از دوره مسئولیت قالیباف زبانی صریح و شفاف داشت می‌توان از همین منظر تحلیل کرد. حناچی سال 96 در انتقاد از ساخت‌وسازها در منطقه ۲۲ تهران دراین‌باره گفته بود این منطقه بزرگ‌ترین تخلف آقای قالیباف محسوب می‌شود، اما حالا و در پاسخ به انتقادات تندوتیز قالیباف، پاسخی شاعرانه و خیلی مبهم داده است.‌

پیروز حناچی این شعر را در پاسخ به خبرنگاری که از او نظرش را درباره اظهارات شهردار اسبق تهران که منکر بدهی‌های شهرداری شده بود خواند و در ادامه نیز در رابطه با سخنان محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران، مبنی‌بر ارائه گزارش بدهی‌های شهرداری در دوره شهردار اسبق و اینکه حناچی باید ملاحظاتی در این مورد داشته باشد، این‌طور گفت: «ما ترجیح می‌دهیم به کار خود ادامه دهیم».‌

از بین دو شهردار پیش از حناچی، محمدعلی نجفی به صراحت از تخلفات در عملکرد 12 ساله و طولانی قالیباف سخن می‌گفت و در اولین نشست خبری خود هم دراین‌باره نکات زیادی را مطرح و اعلام کرد: «در نامه‌هایی به دادستان تهران و معاون ایشان، مستندات برخی تخلفات و موارد مبهم در عملکرد مدیریت شهری گذشته را اعلام کردیم و این روند ادامه خواهد داشت».

نجفی در آن نشست خبری اعلام کرد بخشی از این نامه‌ها درباره بی‌عدالتی در پرداخت‌ حقوق کارمندان شهرداری، استخدام ۱۳ هزار نفر در آستانه انتخابات، قراردادن ۶۷۴ ملک شهرداری به‌صورت سلیقه‌ای در مالکیت اشخاص و بعضی نهادها و فساد پیرامون هولوگرام‌ها بوده است.

بااین‌حال دوره مسئولیت او در شهرداری بیشتر از شش ماه دوام پیدا نکرد و او خیلی زود صندلی بهشت را ترک کرد و رفت سراغ زندگی شخصی‌اش. هرچند بعدها اعلام شد دلیل استعفای نجفی بیماری او بوده، اما همین واژه بیماری به کلیدواژه‌ای در ادبیات سیاسی موضوعات مربوط به شهرداری و مدیریت شهری بدل شد.

موضوع بدهی‌های بیش از 50 هزار میلیاردتومانی شهرداری تهران به یکی از مسائل و مشکلات اصلی و بزرگ پایتخت بدل شده است. شهرداری که این بدهی‌ها از دوره او بر گرده شهر باقی مانده صراحتا این حجم بدهی را دروغ بزرگ می‌خواند و مسئولیتش را رد کرده است و شورا و شهرداری کنونی هم با حجم بزرگی از کمبود منابع مالی و طلبکاران خرد و درشتی دست‌به‌گریبان مانده‌اند که نمی‌دانند با آنها چه باید کرد. در این میان مسئله شهر و شهرداری که سالانه بودجه‌ای حدود 20 هزار میلیارد تومان برای چرخاندن امورش نیاز است نیز وجود دارد که در تأمین منابع مورد نیاز خود گیر کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید