صعود پرسپولیس به نیمه نهایی جام حذفی در ضربات پنالتی

  • آرشیو
  • دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ ۲۰:۱۲
    کد خبر :491305
جام حذفی

تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مقابل تیم پدیده در ضربات پنالتی به پیروزی برسد و حریف سپاهان در مرحله نیمه نهایی شود.

به گزارش مهر، تیم های فوتبال پرسپولیس و پدیده از ساعت ۱۷:۱۵ امروز دوشنبه در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. این بازی در پایان وقت های قانونی و اضافه با نتیجه تساوی یک – یک به پایان رسید تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی پرسپولیس با نتیجه 3 یک (در مجموع 4 بر 2) به برتری رسید. به این ترتیب تیم سرخپوشان تهرانی راهی مرحله نیمه نهایی شدند و باید در این مرحله که بعد از پایان لیگ برگزار می شود، به مصاف سپاهان بروند.

مهدی مهدی خانی (۱۲) برای پدیده و شایان مصلح (۲۰) برای پرسپولیس در وقت های قانونی گلزنی کردند.

پرسپولیس بازی را با ترکیب علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی (۸۵- محمد نادری)، شجاع خلیل‌زاده، شایان مصلح، مهدی شیری، سروش رفیعی (۶۱- بشار رسن)، احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا، مهدی ترابی (۹۴ – امید عالیشاه)، علی علیپور و سیامک نعمتی (۷۲ – بودیمیر) آغاز کرد.

بازی در دقایق ابتدایی نیمه نخست هیجان و سرعت بیشتری داشت. پدیده در دقیقه ۳ فرصت خوبی به دست آورد که بازیکنان پرسپولیس توپ را از محوطه جریمه دور کردند.

در دقیقه ۱۲ حملات پدیده به ثمر نشست و محمدمهدی مهدی‌خانی توانست برای این تیم گلزنی کند. مهدی خانی که از سمت راست زمین پرسپولیس از پشت مدافعان حرکت کرده بود، روی خروج اشتباه علیرضا بیرانوند، توپ را به سمت دروازه پرسپولیس زد. شایان مصلح مدافع پرسپولیس پیش از ورود توپ به دروازه خودش را به محوطه شش قدم رساند ولی ضربه او به توپ هم کارساز نبود و پدیده به گل رسید.

پرسپولیس بعد از این گل تهاجمی تر شد و در دقیقه ۲۰ روی یک ضربه کرنر توانست کار را به تساوی بکشاند. شایان مصلح که روی گل پدیده موثر بود، اینبار با یک ضربه سر برای پرسپولیس گلزنی کرد.

بعد از این گل بازی روند آرامتری را به خود گرفت. اشتباهات بازیکنان دو تیم در پاسکاری و بازی فشرده باعث شد تا از جذابیت های بازی کاسته شود و بازی با همان نتیجه یک – یک در نیمه نخست به اتمام برسد.

در نیمه دوم کیفیت بازی بیشتر افت کرد. اشتباهات متوالی بازیکنان در میانه زمین و درگیری نفرات دو تیم و توقف مسابقه باعث شد تا تماشاگران شاهد بازی سرد و کسل کننده ای باشند.

شاید بتوان تنها موقعیت خطرناک بازی را به فرصتی خلاصه کرد که مهدی ترابی در دقیقه ۶۳ برای پرسپولیس به دست آورد. روی اشتباه مدافع و دروازه بان پدیده، ترابی در کنار محوطه جریمه حریف صاحب توپ شد ولی به خاطر بسته بودن زاویه نتوانست دروازه خالی را باز کند.

برانکو ایوانکوویچ در این نیمه ابتدا بشار رسن را به جای سروش رفیعی و سپس بودیمیر را به جای نعمتی وارد زمین کرد تا بتواند با کمک این بازیکنان گره مسابقه را باز کند.

در دقیقه ۸۴ هم سیدجلال حسینی مدافع و کاپیتان پرسپولیس دچار مصدومیت شد و از زمین بیرون رفت تا محمد نادری به جای او به میدان برود.

این مسابقه در وقت های قانونی با نتیجه تساوی یک – یک به پایان رسید و کار به وقت های اضافه کشید. طبق قانون، تیم ها در مسابقاتی که به وقت اضافه می رسد، می توانند چهار تعویض داشته باشند. برانکو هم در دقیقه ۹۴ امید عالیشاه را به جای مهدی ترابی وارد زمین کرد تا نفس تازه ای به خط هجومی تیمش بدهد.

تلاش بازیکنان دو تیم در دو وقت ۱۵ دقیقه ای اضافه هم ثمری نداشت تا ضربات پنالتی تعیین کننده تیم برنده میدان باشد.

نتیجه پنالتی های دو تیم به این ترتیب بود:

پرسپولیس
بشار رسن (گل نشد)، احمد نوراللهی (گل شد)، بودیمیر (گل شد)، مهدی شیری (گل نشد)، علی علیپور (گل شد)

پدیده
بهنام برزای (گل شد)، ریگی (گل نشد)، مرادمند (گل نشد)، علی نعمتی (گل نشد)

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید