عدم تغییر نرخ بیکاری نسبت به پاییز سال گذشته

    کد خبر :491288
نرخ بیکاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشورگفت: روند بررسی تغییرات نرخ بیکاری جمعیت بالای ۱۰ سال کل کشور، در پاییز ۹۷ در مقایسه با پاییز سال گذشته حاکی از آن است که شاخص موصوف در سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل بدون تغییر بوده و عدد ۱۱.۷ برای این شاخص ثبت شده است.

بابک دین پرست گفت: با توجه به اهمیت موضوع اشتغال و تاکید دولت تدبیر و امید بر افزایش رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری، گزارش تغییرات شاخص نرخ بیکاری و مشارکت اقتصادی مستمراً از سوی حوزه اقتصادی وزارت کشور رصد می‌شود.

وی افزود: بر اساس گزارش واصله از مرکز آمار ایران روند بررسی تغییرات نرخ بیکاری جمعیت بالای ۱۰ سال کل کشور، در پاییز ۹۷ در مقایسه با پاییز سال گذشته حاکی از آن است که شاخص موصوف در سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل بدون تغییر بوده و عدد ۱۱.۷ برای این شاخص ثبت شده است.

دین پرست در تشریح برش استانی این وضعیت گفت: در همین بازه زمانی، برای ۱۵ استان افزایش نرخ بیکاری و برای ۱۶ استان دیگر کاهش نرخ بیکاری ثبت شده است. ۱۵ استانی که با افزایش نرخ بیکاری مواجه شده‌اند، عبارتند از آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، ایلام، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، قزوین، قم، کردستان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و هرمزگان و ۱۶ استانی که با کاهش نرخ بیکاری مواجه بوده‌اند، آذربایجان غربی، اردبیل، بوشهر، چهار محال و بختیاری، خراسان جنوبی، زنجان، سمنان، فارس، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، مازندران، مرکزی، همدان و یزد هستند.

معاون اقتصادی وزیر کشور افزود: بررسی روند بیکاری به تفکیک استان‌ها حکایت از آن دارد که استان‌های البرز با افزایش ۵.۵، سیستان و بلوچستان با افزایش ۴.۳، هرمزگان با افزایش ۲.۶، کردستان با افزایش ۲.۵، خراسان شمالی با افزایش ۲.۱ درصد، بیشترین افزایش نرخ بیکاری را در پایان پاییز سال ۱۳۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته‌اند و استان‌های کرمانشاه با کاهش ۶.۹، چهارمحال و بختیاری با کاهش ۴.۲، خراسان جنوبی با کاهش ۳.۵، همدان با کاهش ۳.۱ و فارس با کاهش ۳ درصد به ترتیب بیشترین کاهش نرخ بیکاری را در پاییز ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند.

دین پرست در خصوص تغییرات شاخص نرخ مشارکت اقتصادی در همین بازه زمانی گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد که نرخ مشارکت اقتصادی با افزایش ۰.۶ درصدی از ۳۹.۹ درصد در پاییز سال ۹۶ به ۴۰ و نیم درصد در پاییز ۹۷ رسیده است.

به گزارش ایسنا معاون اقتصادی وزیر کشور افزود: بر این اساس در بازه زمانی یاد شده ۱۵ استان اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سیستان و بلوچستان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، لرستان، هرمزگان و یزد با افزایش نرخ مشارکت اقتصادی و ۱۶ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان، فارس، قم، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران، مرکزی و همدان با کاهش نرخ مشارکت اقتصادی مواجه بوده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وی خاطرنشان کرد: بررسی روند تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی به تفکیک استان‌ها نشان می‌دهد که به ترتیب استان‌های اصفهان و هرمزگان با افزایش ۳.۵، خراسان رضوی با افزایش ۲.۹، قزوین و کرمانشاه با افزایش ۲.۸، ایلام با افزایش ۲.۳ و البرز و سیستان و بلوچستان با افزایش ۱.۵ درصد بیش‌ترین افزایش نرخ مشارکت اقتصادی را در پاییز سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و استان‌های قم با کاهش ۲.۶، مرکزی با کاهش ۱.۹، خراسان شمالی با کاهش ۱.۸ درصد به ترتیب بیشترین کاهش نرخ مشارکت اقتصادی را در پاییز ۹۷ نسبت به پاییز ۹۶ به خود اختصاص داده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید