شرکت‌های دولتی مجاز به انتشار۴۵ هزار میلیارد ریال اوراق مالی شدند

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ ۱۷:۱۰
    کد خبر :491269

مجلس به شرکت‌های دولتی مجوز داد تا سقف چهل و پنج هزار میلیارد ریال اوراق مالی، اسلامی، ریالی برای اجرای طرح‌هایش منتشر کند.

در جلسه نوبت عصر روز دوشنبه مجلس و در جریان بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه، به شرکت‌های دولتی مجوز داده شد تا سقف چهل و پنج هزار میلیارد (۴۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال اوراق مالی اسلامی منتشر کنند.

در تبصره ۵ این لایحه به دولت اجازه داده می‌شود در سال ۱۳۹۸ با رعایت قوانین و مقررات:

الف- شرکت‌های دولتی تا سقف چهل و پنج هزار میلیارد (۴۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال اوراق مالی، اسلامی، ریالی برای اجرای طرح‌های دارای توجیه فنی، اقتصادی، مالی و زیست‌محیطی خود که به‌تصویب شورای اقتصاد می‌رسد، با تضمین و بازپرداخت اصل و سود توسط خود، منتشر کنند.

ب- دولت اوراق مالی اسلامی (ریالی- ارزی) منتشر و منابع حاصل را به ردیف شماره ۳۱۰۱۰۸ جدول شماره (۵) این قانون واریز کند.سقف مجاز اوراق منتشره تسویه‌ نشده از محل این بند تا پایان سال ۱۳۹۸ مبلغ دویست و نود ‌هزار میلیارد (۲۹۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال است.

ج- اوراق فروش‌نرفته طرح‌های بندهای (الف) و (ب) این تبصره برای مطالبات معوق در سقف اعتبار همان طرح با تأیید رئیس دستگاه اجرائی و ذی‌حساب – مدیر امور مالی ذی‌ربط و سازمان برنامه و بـودجه کشـور قابل واگذاری به تمامی طلب‌کاران طرح مذکور(اعم از پیمانکاران، مشاوران، تأمین‌کنندگان تجهیزات و همچنین سایر هزینه‌های طرحها و پروژه‌ها از جمله تملک اراضی و تأدیه بدهی طرح‌های ساماندهی دانشگاه‌ها) است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید