واگن سلامت را نباید به لوکوموتیو سیاست بست

    کد خبر :491240

وزیر بهداشت، بر توزیع عادلانه منابع حوزه سلامت با اولویت نقاط محروم و کمتر توسعه یافته تاکید کرد و گفت: واگن سلامت را نباید به لوکوموتیو سیاست بست.

سعید نمکی، بعد از ظهر دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، با اشاره به ماموریت این معاونت در مدیریت هزینه های سلامت، گفت: طرح تحول سلامت باید مورد حمایت قرار گرفته و با قوت ادامه یابد.

وی بر ضرورت کمتر شدن پرداختی از جیب بیماران، افزود: بیماران خاص و صعب العلاج، باید بیشتر حمایت شوند و تلاش کنیم ماندگاری پزشک در نقاط محروم و کمتر برخوردار تقویت شود.

نمکی، یکی از ماموریت های معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت را هموار کردن حضور بخش خصوصی داخلی و خارجی جهت سرمایه گذاری در حوزه سلامت کشور عنوان کرد و گفت: انتظار می رود برنامه توسعه آینده مبتنی بر ضرورت های نظام سلامت و توزیع عادلانه منابع با اولویت نقاط محروم و کمتر توسعه یافته، تهیه و ارائه گردد.

وی افزود: یکی از مشکلات من در سازمان برنامه و بودجه این بود که ۹۵ درصد بودجه را اداره می‌کردم، اما بزرگ ترین مشکل ما شرکت‌های دولتی بودند.

نمکی با عنوان این مطلب که معتقد به شرکت داری نیستم، تاکید کرد: قرار نیست بنگاه داشته باشیم. زیرا با سیاست‌های دولت و برنامه ششم توسعه مغایر است.

به گزارش مهر، وی افزود: دو پدیده را در مدیریت رعایت کردم. اول اینکه واگن سلامت را نباید به لوکوموتیو سیاست بست. زیرا سیاست زدگی مخرب است ‏و ما را به سیاه چاله‌ها می‌برد. باید اصالت را به کار و صداقت داد. دوم اینکه اگر جایی می‌روم با خودم نیرو نمی‌برم و معتقدم اگر ‏کسی در جایی دارد کار می‌کند، لیاقت دارد که بماند و کار کند.‏

وزیر بهداشت افزود: باید بدانیم که سال آینده بسیار سخت است و یکی از سال‌های دشوار به لحاظ اقتصادی را در پیش داریم. ‏اینکه در شرایط مالی مناسب، مدیر موفق باشیم که هنر نیست.‏ در نتیجه باید صرفه جویی کرده و به جیب خودمان نگاه کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید