فرماندار تهران اعلام کرد

راه‌اندازی اردوگاه زیادیان در شرق تهران

    کد خبر :491228
فرماندار تهران

معاون استاندار و فرماندار تهران ضمن اشاره به ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در مناطق مختلف تهران گفت: در راستای کاهش آسیب‌های شهر تهران تعدای از ساختمان پلاک قرمز در منطقه ۱۲ پلمپ و اردوگاه زیادیان در شرق تهران راه اندازی شد.

به نقل از روابط عمومی فرمانداری تهران، عیسی فرهادی به حل مشکلات در مناطق آسیب زا به ویژه منطقه ۱۲ تاکید کرد و گفت: با تلاش نیروی انتظامی در این منطقه حدود ۹۰ ساختمان مشکل دار را که دارای پلاک قرمز بودند پلمپ و۲۵۰۰ معتاد متجاهر منطقه را ساماندهی و پاکسازی کردیم و امیدواریم سایر دستگاه‌های مربوطه نیزکه وظایفی در کاهش آسیب‌های اجتماعی برایشان تعریف شده است به منطقه ورود پیدا کنند تا اقدامات بیشتر و بهتری در این منطقه آسیب زا صورت بگیرد.

وی افزود: راه اندازی اردوگاه زیادیان با ظرفیت نگهداری ۵۰۰۰ نفر معتاد متجاهر در شرق تهران از دیگر اقداماتی است که در راستای کاهش آسیب‌ها صورت گرفته است.

فرماندار تهران با بیان اینکه اقدامات لازم به صورت روزمره در سایر مناطق نیز در حال انجام است بیان کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌ها نگهداری می‌شوند که ۲۵۰۰ نفر آنها اخیراً جمع آوری شدند.

وی با اشاره به اقدامات لازم برای جمع آوری کودکان کار از سطح شهر تهران تصریح کرد: ما با کودکان کاری که نان آور خانواده هستند مدارا می‌کنیم ضمن اینکه کمک‌های سازمان بهزیستی و کمیته امداد برای کودکان کار معلول ۳ تا ۵ برابر افزایش یافته است، مساله اینجاست که متأسفانه عده‌ای از این افراد عادت به تکدی گری کردند در حالی که بیشتر آنها تحت پوشش سازمان‌های حمایتی مربوطه هستند.

فرماندار تهران به اقدامات صورت گرفته برای محلات شوش و هرندی نیز اشاره کرد و افزود: متأسفانه این محلات همانند چشمه‌ای می‌ماند که زایش دارد، وجود خرابه‌های قدیمی، سابقه دیرینه این محلات به عنوان مرکزیت معتادان شهر، مهاجرت‌های مختلف و خانه‌های خالی از دلایل زایش این چشمه جوشان است. اخیراً با کمک بسیج اردوگاهی با ظرفیت ۵ هزار نفر تحت عنوان «اردوگاه زیادیان» در شرق تهران راه اندازی شده است و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده این اردوگاه به منطقه ۱۲ اختصاص یابد تا معتادان بیشتری ساماندهی شوند هر چند در حال حاضر نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا ، وی به کمبود فضا برای ایجاد پایگاه خدمات اجتماعی اشاره کرد و گفت: در صورت وجود مکان‌های مناسب و شناسایی ظرفیت‌های ادارات و دستگاه‌ها می‌توان میزان آسیب‌های اجتماعی را تا حد مطلوبی کاهش داد.

فرهادی با اشاره به آموزش دانش آموزان و خانواده‌ها به ظرفیت‌های موجود در آموزش و پرورش باهمکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: محله شوش، مولوی و دروازه غار ۳۶ مدرسه دارد که می‌توان از ظرفیت کلاس‌های آن برای آموزش در حوزه پیشگیری و سلامت گام‌های مؤثری برداشت.

فرماندار تهران با اشاره به فعالیت قرارگاه آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: در صورتی که دستگاه‌های مربوطه، همکاری‌های لازم را داشته باشند قطعاً اقدامات بزرگ و مثبتی انجام می‌شود، چون کار، یکپارچه صورت می‌گیرد، ساماندهی از یک کانال واحد انجام می‌شود و از انجام کارهای موازی جلوگیری می‌شود. قانون شورای اجتماعی در بحث مجتمع فوریت‌های اجتماعی بسیار خوب و جامع بوده ولی به خوبی اجرا و عملیاتی نشده است در صورتی که به نحو احسن اجرایی شود یکی از قوانین مهم و تأثیر گذار در کاهش آسیب ای اجتماعی می‌باشد.

وی با بیان اینکه مشکل اعتبار یکی از دلایل مهم عدم اجرای قانون مجتمع فوریت‌های اجتماعی تهران است گفت: بهتر است بعضی اعتبارات کلان در اختیار سازمان‌های ملی قرار بگیرد و کمتر به اعتبارات شهرستانی توجه شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید