ظرفیت افزایش تولید گوشت قرمز را نداریم

    کد خبر :491131

معاون وزیر جهاد با بیان اینکه برای افزایش تولید گوشت قرمز بیش از این ظرفیت نداریم،گفت:بهترین راه این است که برای تامین این کمبود، از آبزیان کمک بگیریم.

علی اکبر مهرفرد امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان شیلات، با بیان اینکه ظرفیت افزایش تولید گوشت قرمز در کشور به دلیل محدودیت‌های علوفه‌ای بیش از این امکان پذیر نیست، اظهارداشت:بهترین راه این است که برای تامین این کمبود، از آبزیان کمک بگیریم.

وی اضافه کرد: بنابراین بهتر است در این راستا تکلیفی برای بخش شیلات ترسیم گردد و در آن به سقف پروتئینی که باید تامین شود، نیز اشاره کنند چون تعیین سقف می‌تواند اجرا را بهتر نماید.

مهرفرد با بیان اینکه نباید جبران پروتئین گوشت توسط آبزیان وارد مسائل تنظیم بازاری شود، گفت:یعنی اگر بخواهیم ارز ۴۲۰۰ تومانی برای این بخش تعیین کنیم محصولات این بخش هم به حوزه تنظیم بازاری وارد می‌شود و وزیر جهاد کشاورزی با این موضوع مخالف است.

وی به سخنان چندماه قبل رئیس جمهور در این زمینه اشاره کرد و گفت:روحانی در جلسه‌ای که با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در محل ساختمان وزارتخانه داشت اشاره کرد که روزی ایران در سبد مصرف پروتئینی، تولید مرغ بیشتری انجام داد تا فشار از گوشت قرمز کم شود و درحال حاضر زمان آن است که ماهی را وارد الگوی غذایی مردم کنیم.

معاون وزیر جهاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تولید علوفه در کشور به صورت اقلیمی زیاد نیست، اضافه کرد: بنابراین نمی‌توانیم در تولید گوشت قرمز حرفی برای گفتن داشته باشیم.

مهرفرد با بیان اینکه نیاز سالانه گوشت قرمز در کشور با احتساب ۱۰۰ الی ۱۵۰تن واردات حدود ۹۵۰ هزار تن است، گفت: سرانه مصرف این کالا در کشور حدود ۱۲ کیلوگرم است.

به گزارش مهر، وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ‌ در ایران سالانه حدود ۲.۲ میلیون تن مرغ تولید می‌شود، گفت:سرانه مصرف این کالا در کشور ۲۵ کیلوگرم است.

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی به محدودیت های کشور در تامین علوفه اشاره و اضافه کرد:کشور سال گذشته ۷.۵ میلیون تن ذرت وارد کشور شد ضمن اینکه ما تا ۱۰۰ سال دیگر هم نمی‌توانیم ذرت به اندازه کافی در کشور تولید کنیم چون این محصولی تابستانه و آب‌بر است واگر بخواهیم این محصول را تولید کنیم باید محصولی دیگر را باید حذف کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید