قول وزیر مسکن برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طی دو سال آینده

    کد خبر :491077

رئیس جمهورگفت: وزیر مسکن قول داده است که در سال‌های ۹۸ و ۹۹ تعداد ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید بسازد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در پایان سفر به هرمزگان ضمن تشکر از مردم این استان، گفت: بسیار خوشحالم که در این سفر چند پروژه بسیار مهم افتتاح شد و برای آینده هم برنامه‌ریزی خوبی انجام گرفت.

وی ادامه داد: در پروژه‌هایی که دیروز افتتاح شد بخشی مربوط به کشاورزی، نیرو و راه بود مهمترین پروژه امروز ما این بود که شاهد افتتاح فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس بودیم و هم طرح جدید در پالایشگاه بندرعباس.

رئیس جمهور اضافه کرد: خوشحالم که در دولت دوازدهم این سومین بار است که خدمت مردم این استان هستیم گرچه این سفر تحت عنوان سفر استانی نبود و عمدتاً برای افتتاح چند پروژه قرار بود انجام شود اما دیدار با مردم غرب این استان برای ما بسیار مقتنم بود.

رئیس قوه مجریه گفت: پروژه‌هایی که قبلاً قول داده بود برای تکمیل و همچنین ۱۲ پروژه جدید در این سفر تصمیم‌گیری شد که در مجموع ۵۹۵ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح‌ها مد نظر قرار گرفته بود، امیدواریم این سفر با خیر و برکت بوده باشد و همه این طرح‌ها اجرایی شود.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در دو برنامه توسعه پیشین به مبحث گردشگری استان هرمزگان کمتر توجه شده اما با دارا بودن ۱۴ جزیره می‌تواند در گردشگری کشور موثر باشد.لطفاً بفرمایید چه اقداماتی در این راستا می‌خواهید انجام دهید؟

این استان جاذبه خاص خودش را در گردشگری دارد، بیش از این هم می‌تواند جاذبه داشته باشد. قشم و کیش دو مرکز بزرگ هستند و جاذبه‌های بسیار خوبی دارند البته جزایر بسیار خوبی این استان دارد، هرمز یکی از آن جزایر است که جاذبه گردشگری فراوانی دارد، جزایر دیگری نیز وجود دارد که آنها را نیز می‌توان به مراکز گردشگری تبدیل کرد که شاید فاروب جزء آنها باشد.

وی در این باره ادامه داد: خود شهر بندرعباس می‌تواند به عنوان یک مرکز برای گردشگری باشد و ساحل بسیار خوبی دارد. در بازدیدهایی که از ساحل داشتیم اقدامات خوبی برای توسعه ساحل در حال صورت گرفتن است.

رئیس قوه مجریه گفت: دریا می‌تواند بسیاری از تحرکات تفریحی مردم در آب باشد، ما باید جزایر، بنادر و سواحل را فعال‌تر کنیم.

روحانی در مورد بافت فرسوده در استان هرمزگان اظهارداشت: ما قبل از اینکه به فرودگاه بیاییم به محله چاهستانی‌ها رفتیم واقعاً نیاز به یک بازسازی بزرگ دارد، به هر حال در شرایطی مردم به آنجا آمده‌اند و می‌توان گفت این محله‌ها به صورت حاشیه‌نشینی است. آقای استاندار گفت شبیه به این محله ۱۴ محله دیگر نیز وجود دارد که با یک جمعیت بسیار زیاد همراه است.

وی اضافه کرد: همین محله‌ای که امروز بازدید کردیم آقای استاندار گفت ۱۸ هزار جمعیت دارد که بسیار زیاد است. یکی از طرح‌های این دولت که در واقع از پارسال شروع و آغاز شد و امسال نیز وزارت مسکن ما در این زمینه فعال‌تر شده این است که همه محله‌های فرسوده کشور که خیلی هم زیاد است تسهیلات ویژه برای این کار اختصاص داده‌ایم و به همه استانداران اعلام کرده‌ایم که اگر زمینی است که آمادگی برای ساخت و ساز دارد و مربوط به دولت است، دولت آن زمین را مجانی واگذار می‌کند.

رئیس جمهور در این باره ادامه داد: از نیروهای مسلح هم خواستیم آنها زمین‌های اضافی خود را به این زمینه اختصاص دهند و از آن طرف توسعه‌گرها برای ساخت و ساز بیایند. وزیر مسکن قول داده است که سال ۹۸ و ۹۹ تعداد ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید بسازد که بخشی از آن مربوط به همین بافت فرسوده می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید