لهستان سفر وزیر خود به فلسطین اشغالی را هم لغو کرد

    کد خبر :491074

به دنبال ادامه تنش‌ها در روابط لهستان و رژیم صهیونیستی بر سر اظهارات مقام‌های تل‌آویو درباره همدستی لهستانی‌ها در ماجرای هلوکاست، این کشور اروپایی سفر وزیر خارجه خود به تل‌آویو را لغو کرده است.

به دنبال لغو سفر نخست‌وزیر لهستان به فلسطین اشغالی ناشی از اهانت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به لهستانی‌ها درباره هلوکاست، ورشو سفر وزیر خارجه خود را هم به تل‌آویو لغو کرده است.

در ادامه تنش‌ها در روابط لهستان و رژیم صهیونیستی بر سر اظهارات نخست‌وزیر و وزیر خارجه این رژیم درباره همدستی لهستانی‌ها با آلمان نازی در ماجرای «هلوکاست»، دولت لهستان که پیشتر از لغو سفر نخست‌وزیر خارجه این کشور به فلسطین اشغالی به منظور شرکت در نشست چهارجانبه «ویزگراد» خبر داده بود، امروز دوشنبه سفر وزیر خارجه خود را هم لغو کرده است.

پیش از این، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که در پی اظهارات وزیر خارجه این رژیم در مورد نقش ادعایی لهستانی‌ها در هلوکاست، دولت لهستان امروز (دوشنبه) بار دیگر «آنا آزاری» سفیر رژیم صهیونیستی در ورشو را احضار کرده است.

«اسرائیل کاتص» وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفته بود: «بسیاری از لهستانی‌ها با نازی‌ها همکاری کردند و در نابودی یهودیان نقش داشتند».

وی افزود: «می‌توان رفتاری دیپلماتیک داشت و باید هم دیپلماتیک رفتار کرد، اما واقعیات تاریخی قابل تغییر نیستند: پیش از هلوکاست، هنگام وقوع آن و پس از آن، یهودستیزی در ذات لهستانی‌ها بوده است».

سفیر رژیم صهیونیستی در ورشو همین ۴ روز پیش هم به دلیل صحبت‌های مشابه «بنیامین نتانیاهو» علیه لهستانی‌ها به وزارت خارجه لهستان احضار شده بود. دولت لهستان می‌گوید همکاری چند لهستانی با نازی‌های آلمان به معنی همراهی کل مردم لهستان با هلوکاست نیست و کسی حق ندارد چنین ادعایی مطرح کند.

روز یکشنبه (دیروز) نخست‌وزیر لهستان سفرش به قدس اشغالی را که قرار بود با هدف شرکت در نشست چهارجانبه کشورهای اروپای مرکزی با عنوان نشست «ویشگراد» انجام شود، لغو کرده بود.

به گزارش فارس ،بنا بر گزارش‌ها، «ماتئوش موراویه‌تسکی» نخست‌وزیر لهستان امروز دوشنبه اظهارات وزیر خارجه رژیم صهیونیستی را «غیرقابل قبول» و «نژادپرستانه» خواند.

وی با اشاره به احضار سفیر تل‌آویو به وزارت خارجه لهستان افزود: «ما در حال حاضر منتظر یک واکنش قاطع به اظهارات زشت، غیرقابل قبول و نژادپرستانه وزیر خارجه جدید اسرائیل هستیم و اگر چنین واکنشی از سوی طرف مقابل صورت نگیرد، وزیر خارجه ژاکیچ کژاپوتوویژ در نشست اسرائیل حضور نخواهد یافت».

قرار بود قدس اشغالی روز دوشنبه میزبان نشست چهارجانبه و دو روزه گروه موسوم به «ویزگراد» با حضور سران لهستان، جمهوری چک، مجارستان و اسلواکی در قدس اشغالی باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید