نفوذ آلاینده‌های پلاستیکی به بکرترین مناطق محیط زیست

    کد خبر :490931
مرغ‌های باران بدبو

کارشناسان در یک مطالعه جدید هشدار دادند که زباله‌های پلاستیکی به دورافتاده‌ترین و بکرترین بخش‌های محیط زیست نفوذ کرده‌اند.

این کارشناسان با پیدا کردن افزودنی‌های شیمیایی در تخم پرندگان در مجمع‌الجزایر قطبی کانادا هشدار دادند که ردپای پسماندهای پلاستیکی در بکرترین نقاط جهان نیز مشاهده می‌شود.

کارشناسان در بررسی روی تخم گونه‌ای پرنده موسوم به “مرغ‌های باران بدبو” به وجود ماده شیمیایی “فتالات” که برهم‌زننده تعادل هورمونی است پی بردند. این ترکیب به مواد پلاستیکی اضافه می‌شود تا خاصیت انعطاف‌پذیری داشته باشند. به گفته کارشناسان، این اولین بار است که این ترکیب در تخم پرندگان این منطقه مشاهده شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد پرندگان با بلعیدن مواد پلاستیکی حاوی ترکیب فتالات به هنگام شکار ماهی و دیگر موجودات دریایی این ماده را وارد بدن خود کرده‌اند.

در شکم مرغ‌های باران بدبو مایعی چرب وجود دارد که وقتی لانه‌شان در معرض تهدید قرار می‌گیرد آن را بالا می‌آورند. محققان معتقدند ترکیب فتالات وارد این مایع شده و از این طریق به جریان خون و تخم پرندگان ماده راه پیدا می‌کند.

به گزارش روزنامه گاردین، به گفته کارشناسان وجود این ترکیب شیمیایی در تخم پرندگان در بکرترین بخش‌های محیط زیست نگران کننده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید