زنگ خطر جنگ قیمت ها در صنعت بیمه زده شده است

    کد خبر :490571

 

مدیرعامل بیمه دانا ضمن تشریح عملکرد ۱۱ماهه شرکت وهمچنین مدیریت ۵ ماهه خود، در مورد طرح های جدید ، افزایش سرمایه و برنامه های توسعه ایی شرکت توضیحاتی داد.

به گزارش بازتاب،محمد ابراهیم کاردگر در نشست خبری که با حضور خبرنگاران تشکیل شد با اشاره به زیانده بودن رشته درمان اظهار داشت: برای حل این مشکل به هماهنگی بیشتری در سندیکای بیمه گران نیاز است تا بهای تمام شده بیمه درمان از بیمه گذار دریافت شود.

وی با اشاره به تغییرات صنعت بیمه و دچار شدن شرکت ها به جنگ قیمت ها که به زیاندهی رشته درمان منجر شده ، ادامه داد: زنگ خطر این موضوع را در انجمن زده و به رئیس کل بیمه مرکزی هم اعلام کرده ام. از ابتدا هم به عنوان یک کارشناس ، ریل گذاری صنعت بیمه در اصل 44 و واگذاری شرکتها را از همان ابتدا نادرست می دانستم و هنوز هم به آن اعتقاد دارم. چون در برابر نبود زیر ساخت های برای ایجاد بازار رقابتی و سهم 50 درصدی یک شرکت از بازار ، سود شرکت های بیمه کاهش یافته و سرمایه گذاران رغبتی به مشارکت در افزایش سرمایه و خرید سهام این گروه ندارند.

کاردگر افزود: در شرایط کنونی زیانده شدن برخی رشته های بیمه ای مانند درمان سبب شده تا زیان انباشته آنها به سهامداران تحمیل شود و خدمات از جیب سهامداران ارایه شود. همچنین کاهش سود، نه تنها رغبت سهامداران را برای افزایش سرمایه کم می کند، بلکه در بازار سرمایه نیز خرید سهام شرکت های بیمه را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و با توجه به اینکه  ۵۵ درصد سهام بیمه دانا متعلق به سهامداران سهام عدالت است سوددهی این بیمه برای ما و سهامداران مهم است.

مدیرعامل بیمه دانا در ادامه از رشد 50 درصدی حق بیمه ها در نیمه دوم امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: نسبت خسارت نیز در همین بازه زمانی به 74 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: بیمه دانا در سال ۹۷ تا انتهای بهمن ماه ۱۹۴۲ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده که از این رقم ۹۴۲ میلیارد تومان آن از زمان حضور تیم جدید مدیریت در این بیمه پرداخت شده است که این امر به دلیل راحت‌تر شدن مسیر دریافت خسارت توسط مشتریان است.

کاردگر،  برگ برنده  بیمه دانا را نیروی انسانی کارآمد و شبکه فروش مناسب دانست و درباره طرح مهر دانا که از 14 بهمن آغاز شده گفت: با توجه به مالکیت 55 درصدی سهام عدالت از بیمه دانا و 45 میلیون نفر مشمول سهام عدالت، این طرح با همکاری و ضمانت بانک قرض الحسنه مهر و با هدف کمک به اقشار خاص و ناتوان در پرداحت بیمه خودرو و موتور و تا سقف 2.5 میلیون تومان شروع شده و قرار است در آینده نسخه های دیگری هم عملیاتی شود .در این طرح همه امور سیستماتیک  توسط بیمه دانا و بدون تعهد شرکت و از طریق کسر از حقوق انجام می شود و متقاضی بدون ضامن می تواند با مراجعه به دفاتر نمایندگی ها ، اقدام کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید