نشست بعدی گروه کاری تحقیق و توسعه علوم هسته‌ای ایران و اروپا در بروکسل برگزار می‌شود

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ ۱۱:۳۹
    کد خبر :49057

مدیرکل امور بین‌الملل سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: سومین گروه کاری تحقیق و توسعه علوم هسته‌ای ایران و اتحادیه اروپا در ماه نوامبر در بروکسل برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی اکبر رضایی مدیرکل امور بین‌الملل سازمان انرژی اتمی که هم زمان رئیس هیئت ایرانی در دومین گروه کاری تحقیق و توسعه علوم هسته‌ای ایران است، پس از این نشست در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ادامه اولین جلسه گروه کاری تحقیق و توسعه علوم هسته‌ای ایران و اروپا که در بروکسل برگزار شد، دومین نشست در تهران به مدت چهار روز برگزار شد و در این جلسه تعدادی از نمایندگان کمیسیون اروپا نیز حضور داشتند.

وی گفت: در این گروه کاری حاضران ضمن برگزاری سمیناری در زمینه پروژه‌های مختلف همکاری هیئت اروپایی، بازدیدی از مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی کشور داشتند که حدودا از 6 مرکز بازدید انجام شد و بازخوردهایی نیز از طرف مقابل داشتیم.

رضایی گفت: ما توانستیم بیش از سی تحقیق پیشنهادی را مورد بررسی قرار دهیم و از طرف مقابل بازخورد دریافت کنیم.

مدیر کل امور بین‌المللی سازمان انرژی اتمی خاطر نشان کرد: صنعت هسته ای کشور در شرایط خوبی قرار دارد و همکاری با اروپا فرصتی است برای تبادل نظر و انتقال تجربیات.

وی همچنین گفت: ما به زودی شاهد برگزاری دوره های مشترک و بازدید از مراکز هسته‌ای متقابل خواهیم بود تا بتوانیم در دراز مدت پروژه های مشترک در حوزه های صلح آمیز را تعریف کنیم.

وی خاطر نشان کرد: هم زمان با برگزاری سومین گروه کاری در نوامبر در بروکسل قرار شده است از مراکز تحقیق و توسعه و آزمایشگاه های متعلق به اتحادیه اروپا در کشورهای مختلف بازدید انجام شود.

وی در رابطه با برخی کارشکنی ها از سوی آمریکا در مسیر اجرای برجام اظهار کرد: برگزاری نشست‌های کاری میان ایران و اروپا پیام مثبتی است که به دنیا مخابره می شود. حضور افراد فنی و تبادل دانش در حوزه تحقیق و توسعه درحالی که هر کشوری امکان فعالیت در این حوزه را ندارد حاکی از اراده ایران و اروپا برای همکاری‌های گسترده و دراز مدت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید