پرونده شکایت «رییس دولت اصلاحات» به شعبه بازگشت؛ شریعتمداری گفت دفاعیاتش آماده است

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ۱۷:۳۸
    کد خبر :490522
دولت اصلاحات

سخنگوی قوه قضاییه گفت که کیفرخواست پرونده حسین فریدون صادر شده و به زودی دادگاه او برگزار می‌شود.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری‌ها، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اخیراً نمایندگان مجلس به رئیس قوه نامه نوشتند و درخواست بررسی سریع در پرونده حسین فریدون را داشتند. این پرونده در چه مرحله‌ای است؟ گفت: از نمایندگان تشکر می‌کنم که موضوعات را پیگیری می‌کنند. کیفرخواست این پرونده قبل از اینکه نمایندگان نامه بنویسند، در دوم بهمن ماه صادرشده و به دادگاه رفته و تعیین وقت شده است و به زودی هم اولین جلسه آن یعنی در اسفندماه برگزار می‌شود.

وی افزود: اینکه دادگاه علنی باشد یا نباشد منوط به نظر رئیس دادگاه است.

سخنگوی قوه قضاییه درباره طولانی شدن زمان رسیدگی به شکایت رییس دولت اصلاحات از شریعتمداری گفت: پرونده یا در دست دادستان نبوده و یا مدتش کم بوده اما در جابجایی‌ها اینکه عمدا یا سهوا بوده قدری زمان برده است که گفتیم پیگیری کنند.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت پرونده شکایت سید محمد خاتمی که از سال ٨٨ مفتوح است، گفت: این پرونده به شعبه بازگشته و خیلی هم در دست دادستان نبوده است.

وی افزود: این پرونده یا در دست دادستان نبوده و یا مدتش کم بوده اما در جابجایی‌ها اینکه عمدا یا سهوا بوده قدری زمان برده است که گفتیم پیگیری کنند.

سخنگوی قوه قضاییه یادآور شد: گاهی در جابجایی پرونده مغفول می‌ماند و به نظرم بیشتر از حد متعارف این پرونده دنبال شده و آقای شریعتمداری هم گفته که دفاعیاتش آماده است.

رسیدگی به اظهارات حسن عباسی درباره روحانی و لاریجانی در دادسرا

سخنگوی قوه قضاییه گفت که اظهارات اخیر حسن عباسی علیه روئسای جمهور و مجلس در دادسرای تهران در حال رسیدگی است.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قوه قضائیه به اظهارات اخیر حسن عباسی در مورد رئیس جمهور و رئیس مجلس ورود کرده است؟ گفت: دادستان تهران و وزارت اطلاعات مطالبی را در این زمینه ارسال کردند و این موضوع در دادسرای تهران در حال رسیدگی است.

وی در رابطه با آخرین وضعیت یکسال حبس زاکانی نیز گفت: در رابطه با این مطلب در حال حاضر حضور ذهن ندارم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید