دستیار دبیرکل سازمان ملل: مبارزه با گرد و غبار با همکاری مسئولان و مردم قابل مهار است

    کد خبر :49042

دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: بزرگ‌ترین اقدامات در مبارزه با پدیده‌هایی مانند گردوغبار و ریزگردها در هر جایی اتفاق افتد تنها با اتحاد وهمکاری متقابل مسئولان و مردم قابل مهار و کنترل است و این همان چیزی است که در ایران شاهدیم و این کشور الگو و نمونه بارز همدلی و اتحاد در کارهای بزرگ است.

به گزارش ایسنا، هولیانگ شو در بازدید گروه‌های بین المللی محیط زیست از آران و بیدگل، اظهار کرد: برای مقابله با بلایای طبیعی باید از نیروهای انسانی همان منطقه کمک بگیریم. در کشور ایران نمونه بارز آن را در آران و بیدگل دیدم و جالب و شگفت آور است که با طرح‌های جنگل دست کاشت و مالچ پاشی مردم در کنار مسئولان به کاهش ریزگردها کمک کرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس‌ها وسمینارهای بزرگ در سطح جهانی برای پدیده ریزگردها افزود: سعی ما به عنوان نمایندگان کشورهای جهان بر این است که در این مشکلات در کنار آن‌ها باشیم و تبادل اطلاعات را انجام دهیم تا این مشکل مرتفع شود چرا که این حق همه انسان‌هاست که از زندگی خوب و طبیعی برخوردار باشند.

دستیار دبیر کل سازمان ملل به کمک این سازمان در خصوص مقابله به پدیده گرد و غبار اشاره کرد و گفت: سازمان ملل متحد تمام تلاش خود را برای مقابله با پدیده ریزگردها و گرد و خاک می‌کند و با تمام امکانات انسانی از دانش و تجربیات کشورهای موفق برای چاره اندیشی بهتر و بیشتر استفاده خواهیم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید