هواوی پی 30 و هواوی پی 30 پرو با نمایشگر FullHD و اندروید 9 پای معرفی می‌شوند

    کد خبر :490351

پرچمداران جدید غول فناوری چینی، هواوی پی ۳۰ و هواوی پی ۳۰ پرو با نمایشگر فول اچ‌دی و اندروید ۹ پای معرفی خواهند شد.

تاکنون اخبار فاش‌شده‌ی مختلفی در مورد دو گوشی هوشمند پرچم‌دار هواوی پی ۳۰ و هواوی پی ۳۰ پرو، گوشی هوشمند 5G و حضور غول فناروی چینی در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ منتشر شده است.

براساس اخبار غیررسمی منتشرشده، انتظار می‌رود هواوی در رویداد ۲۴ فوریه بارسلونا برابر با ۵ اسفندماه، گوشی هوشمند 5G را معرفی یا حداقل به‌نمایش بگذارد. هرچند پیش‌تر گفته شده بود که گوشی 5G تاشدنی هواوی در MWC ۲۰۱۹ رونمایی خواهد شد.

با این وجود، براساس آخرین اخبار منتشرشده از سوی شعبه‌ی لهستان هواوی، ظاهرا به‌نظر می‌رسد باید منتظر رونمایی پرچم‌دار بعدی چینی‌ها یعنی هواوی پی ۳۰، اواخر ماه مارس و احتمالا در تاریخ ۲۸ مارس برابر با ۸ فرودین‌ماه در پاریس باشیم. اطلاعات منتشرشده‌ی جدید در مورد هواوی پی ۳۰ و هواوی پی ۳۰ پرو، با اطلاعات موجود و قبلی در تناقض هستند. پیش‌تر تصاویری فاش‌شده از قاب محافظ این دو گوشی هوشمند به‌اشتراک گذاشته شد و در اصل طراحی هواوی پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو توسط اسپیگن فاش شد. اطلاعات جدید فاش‌شده نشان می‌دهد که گوشی‌های هوشمند ELE-L29 و VOG-L29، به ترتیب همان گوشی‌های هوشمند هواوی P30 و هواوی P30 پرو هستند.

اطلاعاتی که این منبع خبری در مورد پرچمداران بعدی هواوی مطرح می‌کند، خاص و متفاوت هستند. براساس اطلاعات فاش‌شده، انتظار می‌رود هر دو گوشی هوشمند جدید چینی‌ها با نمایشگر با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل و نسخه‌ی اندروید ۹ پای جعبه‌گشایی شوند.

اطلاعات بیشتری در مورد هواوی پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو منتشر نشده است. براساس رندرهای قبلی، هواوی پی ۳۰ پرو از چهار دوربین با چیدمان عمودی و فلش LED در سمت راست دوربین‌ها بهره خواهد برد. اما هواوی پی ۳۰ با دوربین سه‌گانه و فلش LED در قسمت پایین لنز دوربین‌ها معرفی می‌شود. در پنل جلویی نیز شاهد بریدگی قطره‌ای شکل مشابه هواوی میت ۲۰ و هواوی میت ۲۰ ایکس خواهیم بود. پیش‌تر نیز گفته شده بود که هواوی پی ۳۰ با دوربین سه‌گانه عرضه می‌شود.

هرگونه اطلاعاتی بیش از آنچه مطرح شده، معمولا براساس حدس و گمان ارائه می‌شوند. مثلا احتمال معرفی دستگاهی با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و بهره‌مندی از نمایشگر OLED جزو چنین گمانه‌زنی‌هایی هستند. از سوی دیگر انتظار می‌رود که هر دو گوشی پرچم‌دار هواوی پی ۳۰ با تراشه‌ی کرین ۹۸۰ معرفی شوند. یکی از دلایلی که هواوی تصمیم گرفته است از این تراشه برای دستگاه‌های جدید خود استفاده کند، به مودم Balong 5000 5G هواوی مربوط می‌شود. همچنین، غول فناوری چینی طبق سنت دیرین خود، تراشه‌های جدید را ابتدا روی دستگاه‌های خانواده‌ی میت مورد استفاده قرار می‌دهد و سپس در سری P از آن‌ها استفاده می‌کند.

سوالات بی‌پاسخ بسیاری در مورد رویداد رونمایی هواوی و حضور این شرکت در کنگره‌ جهانی موبایل وجود دارد. پیش‌تر گفته شده بود که گوشی 5G تاشدنی هواوی در MWC ۲۰۱۹ رونمایی خواهد شد. هواوی پیش‌تر نیز وعده‌هایی در مورد معرفی گوشی هوشمند 5G داده، ولی ممکن است گوشی 5G این شرکت تاشدنی نباشد و شاهد رونمایی دستگاه جدید و البته معمولی و غیرتاشدنی با قابلیت اتصال به شبکه‌ی 5G باشیم. براساس اطلاعیه‌ی رویداد بعدی هواوی و اشاره به «اینترنت همه‌چیز» یا «Internet of Everything»، احتمال دارد شاهد معرفی روتر خانگی 5G نیز در این رویداد باشیم. باید صبر کنیم ببینیم هواوی برای رویداد رونمایی خود چه محصولاتی را معرفی خواهد کرد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید