کلاهبرداری با خودروهای ارزان قیمت!

  • حوادث
  • یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ۱۴:۴۹
    کد خبر :490325
باند کلاهبرداری

رئیس پلیس فتای البرز از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری تحت عنوان فروش «خودرو ارزان قیمت» در استان خبر داد و گفت: این افراد با تبلیغات کاذب در فضای مجازی به فریب کاربران و خریداران خودرو می‌پرداختند.

سرهنگ محمد اقبالی در نشست مطبوعاتی امروز یکشنبه ۲۸ بهمن اظهار کرد: این افراد در قالب «استارت آپ» و انتشار آگهی فروش خودرو مدل بالا زیر قیمت بازار، خریداران را به پرداخت مبالغی تحت عنوان بیعانه پنج تا ۱۰ میلیون تومان و وعده تحویل خودرو در ۴۸ ساعت بعد ترغیب می‌کردند.

رئیس پلیس فتای البرز خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۵ شاکی در این زمینه شناسایی و چهار متهم دستگیر شده‌اند که پرونده برای شناسایی شکات احتمالی دیگر باز است.

وی همچنین با بیان اینکه با پیگیری‌های اطلاعاتی پلیس فتای البرز پنج نفر از اعضای باند کلاهبرداری شبکه جعلی اینترنتی «کودکان بهشت» در تهران، البرز و مناطق دیگر کشور دستگیر شدند، توضیح داد: در پی چندین فقره شکایت مشابه به پلیس فتای استان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی افراد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس استان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های اطلاعاتی مشخص شد که افرادی در فضای مجازی یک شبکه اینترنتی با نام «کودکان بهشت» راه اندازی کرده و برخی افراد از روی نا آگاهی و حس نوع دوستی مبالغی به حساب این شبکه واریز کرده‌اند. در پی واریز این وجوه، افراد کلاهبردار و گردانندگان شبکه مذکور نیز مبالغ دیگری از حساب شاکیان برداشت می‌کنند.

وی گفت: با پیگیری‌های اطلاعاتی پلیس فتای البرز پنج نفر از اعضای باند کلاهبرداری شبکه جعلی اینترنتی «کودکان بهشت» در تهران، البرز و مناطق دیگر کشور دستگیر شدند.

اقبالی افزود: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد که این افراد اطلاعات کارت‌های بانکی کاربران را با ایجاد یک سایت جعلی تحت عنوان کمک به کودکان بی بضاعت دریافت و پس از مدتی اقدام به خالی کردن حساب‌های بانکی آنها می‌کردند.

به گزارش ایسنا، وی بدون اشاره به میزان مبلغ کلاهبرداری متهمان توضیح داد: تاکنون ۱۰۰ شاکی این پرونده شناسایی و پیگیری برای شناسایی دیگر شکایت کنندگان نیز ادامه دارد.

رئیس پلیس فتا البرز از هموطنان خواست، چنانچه با این شیوه مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته اند به پلیس فتا استان البرز یا استان محل سکونت مراجعه کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید