ضرورت تخصیص بودجه کافی برای آموزش معلمان

    کد خبر :490303
کیفیت آموزش

‌رئیس انجمن روانشناسی تربیتی ایران با بیان اینکه در زمینه کیفیت آموزش در رتبه‌بندی بین المللی وضع خوبی نداریم، گفت: یکی از مهمترین پارامترهایی که می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند این است که بودجه آموزش و پرورش را برای آموزش معلمان جدی بگیریم. هزینه کردن در آموزش و پرورش را باید سرمایه‌گذاری بدانیم.

فریبرز درتاج در پنجمین همایش ملی روانشناسی مدرسه افزود: در حوزه پوشش تحصیلی برای برخی از رده‌های سنی به عدد یک نزدیک شده‌ایم.

رئیس انجمن روانشناسی تربیتی ایران در ادامه با بیان اینکه میانگین بهره هوشی در هر نسلی در حال افزایش است گفت: وضع ما در این حوزه بهتر نشده است. تحقیقات نشان داده افراد باهوش بیشتر دچار استدلال‌های غلط می‌شوند، جهت‌گیری آموزش و پرورش در بسیاری از کشورهای دنیا به جای تربیت افراد باهوش به سمت تربیت افراد خردمند است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در اهداف ما هدف‌های بسیار خوبی وجود دارد اما شیوه اجرا باید در دنیای واقعی صورت گیرد، اظهارکرد: با توجه به اینکه تنوع مدارس در کشور زیاد است هیچ مدرسه غیرانتفاعی حق ندارد آزمون ورودی بگیرد.

این روانشناس در پایان گفت: باید مدارس در سال ۲۰۳۰ ویژگی‌هایی داشته باشند که عبارتند از تحولات فنی، تنوع در زمان و مکان آموزش و پروژه محور شدن آموزش به دلیل سایه اقتصاد بر آموزش.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید