قوه قضائیه با برهم زنندگان نظم اجتماعی برخورد کند

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ ۱۱:۰۸
    کد خبر :49026

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تأکید کرد که قوه قضائیه با برنامه‌ریزی صحیح و دقیق با کسانی که نظم اجتماعی را برهم می‌زنند، برخورد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسئولان قضایی و تأکید بر رعایت آزادی‌های مشروع گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند قوه قضاییه باید جریان حقوق شهروندی و آزادی‌های مشروع را احترام گذارد و از آن پشتیبانی کند. البته باید بین آزادی‌های مشروع و غیرمشروع نیز تفکیک قائل شد.

وی توضیح داد: آزادی مشروع به معنای بیان انتقادات در چارچوب قانون و حتی طرح آن در روزنامه‌ها است. اینکه کسی بتواند بر اساس مجوز وزارت کشور آزادانه سخنرانی کند و یا مراسمی را برگزار نماید همه در چارچوب آزادی‌های مشروع به حساب می‌آید. نمونه بارز آن تجمع مردم در مقابل مجلس است که مطالباتشان را مطرح می‌کنند و مجلس نیز از آنها پتشیبانی می‌نماید.

این عضو فراکسیون روحانیون مجلس ادامه داد: در چنین شرایطی انتظار می‌رود قوه قضاییه با کسانی که به افراد توهین می‌کنند و برخلاف نظم اجتماعی رفتار می‌نمایند برخورد کنند طبیعتاً قوه قضاییه می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق و صحیح با برهم زنندگان نظم اجتماعی برخورد نماید.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس تصریح کرد: باید با این افراد از هر جناح و حزبی که باشند، برخورد کرد. اینکه در جایی به یک یا چند نفر توهین شود باید به این موضوع رسیدگی شود. حال این توهین در راهپیمایی یا هر جای دیگر باشد توهین محسوب می‌شود و مستوجب برخورد است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید