ارتقای استانداردهای امدادرسانی، رویکرد مهم بهداد ناجا

    کد خبر :490176

معاون بهداد ناجا گفت: رویکرد ما در حوزه امداد، ارتقای استانداردهای امداد رسانی از طریق تقویت اورژانس‌های پیش بیمارستانی و افزایش سرعت امداد و انتقال مجروحان در استان‌های مرزی به ویژه استان‌های آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان است.

سردار دکتر سید محمدرضا سید احمدیان، در آئین رونمایی از ۳۰ دستگاه آمبولانس ملحق شده به زنجیره امداد و انتقال معاونت بهداد ناجا با اشاره به اهمیت حوزه امداد به عنوان یکی از مأموریت‌های اصلی این معاونت اظهار کرد: طی سه سال گذشته تلاش‌ها برای مستقل کردن جایگاه سازمانی امداد ادامه داشت. خوشبختانه با تصویب معاونت طرح و برنامه و بودجه ستاد کل نیروهای مسلح از هفت ماه گذشته – امداد که پیش از این به عنوان زیرشاخه‌ای از درمان بود – به عنوان حوزه‌ای مستقل به لحاظ ساختاری و تشکیلاتی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

معاون بهداد ناجا با اشاره به شهادت ۳۳ نفر، مجروح شدن ۸۸۱ نفر و بالغ بر ۱۸ هزار و ۶۰۰ اعزام آمبولانس در مأموریت‌های ناجا از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه امسال، تصریح کرد: رویکرد ما در حوزه امداد، ارتقای استانداردهای امدادرسانی از طریق تقویت اورژانس‌های پیش بیمارستانی و افزایش سرعت امداد و انتقال مجروحان در استان‌های مرزی به‌ویژه استان‌های آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: آمبولانس به عنوان راهبردی‌ترین ابزار امدادرسانی در اورژانس‌های پیش‌بیمارستانی و افزایش سرعت انتقال مجروحان در کاهش خونریزی و پیشگیری از تلفات نیروها نقش تأثیرگذاری دارد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سید احمدیان با بیان اینکه در حال حاضر ۵۴۱ دستگاه آمبولانس در زنجیره امداد و انتقال معاونت بهداد فعال هستند، گفت: برای پشتیبانی از مأموریت‌های ناجا، ۹۷۵ دستگاه آمبولانس پیش بینی شده که از این تعداد، تنها ۶۴۵ دستگاه مورد تصویب قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، معاون بهداد ناجا در پایان ضمن تشکر از همکاری معاونت آماد و پشتیبانی ناجا در تخصیص آمبولانس‌های جدید و نوسازی و بهینه سازی آمبولانس‌های فرسوده اظهارکرد: امیدوارم بیش از پیش شاهد تقویت ناوگان امداد و انتقال و پشتیبانی مطلوب از مأموریت‌های ناجا باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید