عدم تحقق درآمد 9500 میلیاردی شهرداری از پارک حاشیه‌ای پایتخت

    کد خبر :490088

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از عدم درامدزایی شهرداری از فضای پارک حاشیه ای انتقاد کرد.

مرتضی الویری امروز در جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود، با اشاره به عدم تحقق درآمد از محل فضای پارک حاشیه‌ای گفت: براساس تبصره ۹ بودجه سال ۹۷ شهرداری مکلف بود برنامه عملیاتی ساماندهی فضاهای پارک حاشیه‌ای تا سقف ۹,۵۰۰ میلیارد ریال درآمد را تقدیم شورا کند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه درآمد حاصله می‌بایست صرف نوسازی حمل و نقل عمومی و ایجاد زیر ساخت‌ها ‫شود، گفت: ‬ اما در بررسی‌ها مشخص شده شهرداری اقدامات لازم جهت این امر را انجام نداده و در آمد حاصله از این محل قریب به صفر ریال بوده است. لذا به شهردار تهران در این زمینه تذکرات لازم داده می‌شود.

2
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. کورش گفت:

    تجربه ثابت کرده با شیوه سنتی پارکبانی که وجود داشت، ریالی به حساب شهرداری واریز نخواهد شد و پول پرداخت شده فقط به جیب مامور پارکبان و شرکتهای طرف قرارداد می رود. عدم صدور قبض پارکینگ، استفاده چندبار از قبوضی که احیانا” صادر شده، گرفتن مبلغ بیشتر از میزان و موارد دیگر. چنانچه شهروندی هم در برابر زیاده خواهی پارکبان مقاومت می کرد یا باید صابون آسیب دیدن خودرویش را به تنش می کشید و یا حداقل با اعصاب خرد شده از آنجا می رفت.

  2. فريد گفت:

    سلام
    با شما كاملا موافقم و البته مشكلات عصبي ناشي از سروكله زدن با پارك بانها را نيز بايد به معايب و مشكلات اين روش افزود . خصوصا اينكه اين آقايان ، عموما افراد باصلاحيت اخلاقي نيستند و بعضا معتاد نيز ميباشند و …
    سيستم پارك بان كه احتمالا فقط در ايران وجود دارد بسيار مسخره و غلط است .
    بعنوان راه حل يا راهكار ، استفاده از پاركومتر و نصب قاعده مند آن ( يك دستگاه براي دو خودرو ) تنها روش درست و معقول اخذ ماليات يا هزينه استفاده از پارك حاشيه خيابان ميباشد.
    به نظر من صرفنظر از اينكه خود شهرداري هم بعلت حواشي مالي پاركبان ها و پيمانكاران آنها ، خيلي مايل به استفاده از سيستم هاي پرداخت الكترونيكي و آنلاين نيست !! ، پاركومترها مشكلاتي هم دارند ( ناشي از اجراي غلط )‌كه بايد رفع شوند مانند :
    ۱) نصب يك پاركومتر به ازاي ۱۰ خودرو ( در واقع توقع زيادي مسئولين در نصب پاركومتر به عبارت بهتر مثل گرفتن ۱۰ ماهي با يك قلاب !!!)
    ۲) در دسترس نبودن كارتهاي الكترونيكي پرداخت ( انحصار توزيع در بانك شهر!!!آنهم نه در شعب بانك بلكه در مكانهاي بسيار محدود مثل مترو ) ( يك زماني كه تلفتن راه دور كم بود و تلفن عمومي رايج تر بود ، فروش كارت تلفن به حدي عادي و زياد بود كه در همه جاي شهر حتي بساطي ها هم وجو داشت . تعجب ميكنم چرا اين كارتها با فرمت قيمت ثابت چرا به فروش نميرسند ؟!)

دیدگاهتان را بنویسید